پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جمعه اهل سنت با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در تقابل جبهه اسلام و استکبار، مسئولیت علما اعم از شیعه و سنی بسیار سنگین است، گفت: علما وظیفه دارند بصیرت افزایی و روشنگری کرده و حیله‌های نظام استکباری را برملا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در دیدار با ائمه جمعه اهل سنت استان، با اشاره به نقش و رسالت ائمه جمعه در نظام اسلامی، اظهار کرد: ما ائمه جمعه اجرایی و دولتی نبوده، از دولت حقوق نمی‌گیریم و مستقل هستیم و یکی از خوبی‌های استقلال هم این است که می‌توانیم به‌راحتی مسئولان و دولتمردان را نقد و نصیحت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما نباید وابسته به دولت شویم، بلکه باید ارتباط و وابستگی ما با مردم باشد، افزود: از قدیم‌الایام مردم مساجد را احداث کرده و هزینه فعالیت آن را نیز تأمین می‌کردند، ازاین‌رو این فعالیت‌ها همچنان باید مردمی باقی بماند، هرچند دولت می‌تواند برخی کمک‌های موردی را به مساجد و مصلی ها داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه نماز جمعه نعمت خدادادی و فرصتی برای علمای دین است، خطاب به ائمه جمعه اهل سنت استان، گفت: اگر نمازهای جمعه و جماعت نبود چگونه با مردم ارتباط برقرار می‌کردیم؟ بنابراین باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی همچنین با تأکید بر کیفیت‌بخشی به خطبه‌ها، افزود: خطبه‌خوانی باید با مطالعه و تفکر و روزآمد باشد؛ زیرا عالم آشنای به زمان می‌تواند بصیرت افزایی کرده و به‌گونه‌ای رفتار کند که فتنه‌های زمانه دامن او را نگیرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نماز جمعه افزون بر عبادی بودن، سیاسی نیز هست، تصریح کرد: بر این اساس در خطبه‌های نماز جمعه باید از نظام دینی و اسلامی حمایت کرده و در برابر دشمن موضع‌گیری داشته باشیم، زیرا ائمه جمعه و حکومت اسلامی یکی هستند.

وی افزود: امروز نظام استکباری، گرفتاری‌ها و بدبختی‌های فراوانی برای دنیای اسلام به وجود آورده و می‌آورد و با نفوذی‌های خود مسلمانان را به جان هم می‌اندازند؛ همان‌گونه که دیدیم داعش و القاعده و ... را به اسم مسلمان به جان مردم مسلمان انداختند و آبروی اسلام و مسلمین را بردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: در این میان مسئولیت علما اعم از شیعه و سنی بسیار سنگین است و وظیفه دارند بصیرت افزایی و روشنگری کرده و حیله‌های نظام استکباری را برملا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خطاب به ائمه جمعه اهل سنت، اظهار کرد: باید با هم بوده و اتحاد داشته باشیم، زیرا اگر متحد باشیم استکبار نمی‌تواند هیچ کاری بکند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha