یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / توزیع بسته های کمک معیشتی به مناسبت سالگرد شهادت شهید مدنی(ره)

حوزه/ پویش احسان حسینی و توزیع ۲۰۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان همدان به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مدنی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در همدان، محمد کاظم حجازی مدیرعامل موسسه شهید مدنی(ره)، و جمعی از مسئولان استان،  پویش احسان حسینی و توزیع ۲۰۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان همدان به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مدنی برگزار شد.

روایتی از برخورد شهید مدنی در رابطه با توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این مراسم، با تقدیر از مسئولان و هیئت امنای موسسه دارالایتام مهدیه همدان در برگزاری این مراسم، اظهار داشت: در سراسر کشور، کنگره‌ها و مراسم‌های بسیاری برگزار می‌شود، اما کمتر مراسمی را می‌توان مثال زد که در آن به سمت خدمات اجتماعی حرکت شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این رزمایش از برکات وجودی شهید مدنی است، مطرح کرد: با تشکیل کمیته اجتماعی توسط مسئولان برگزار کننده کنگره، تصمیم بر آن شد که این اتفاق مبارک در همدان رقم بخورد.

امام جمعه همدان به خاطره یکی از یاران شهید مدنی در رابطه با توجه ایشان به خانواده ایتام و نیازمندان اشاره کرد و اظهار داشت: در آن دوران قرار شد تا ۵۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان به دستور شهید مدنی توزیع شود، اما در نهایت ۴۸ بسته توزیع و صاحب دو بسته پیدا نشد.

وی تصریح کرد: شهید مدنی با فردی که مسئول توزیع این اقلام بود برخورد کرد که اگر این دو خانواده امشب گرسنه بخوابند، چه طور می‌توانیم جواب خدا را بدهیم.

موسسه شهید آیت الله مدنی(ره) پویش «احسان حسینی» را اجرا کرد | توزیع ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان همدان

نماینده ولی فقیه در همدان با تقدیر از فعالیت‌های موسسه مهدیه، یادآور شد: با حدود گذشت ۵۰ سال از ایجاد این موسسه توسط شهید مدنی در همدان، باید از آقای حجازی تشکر کنیم که این مسیر را با قدرت در تمامی این سال‌ها جلو برده است.

وی با بیان اینکه شهید مدنی در ظاهر از همدان رفت، اما تفکر این شهید در بین مردم باقی مانده است، گفت: امیدوار هستیم به سطحی از رشد اقتصادی برسیم که در جامعه فقیری پیدا نکنیم، چرا که این یکی از نشان‌های مدینه فاضله و انتظاری که از جامعه اسلامی می‌رود، می‌باشد.

حمایت از خانواده های ایتام و نیازمندان توسط موسسه شهید مدنی 

محمد کاظم حجازی، مدیرعامل موسسه شهید مدنی(ره) همدان نیز در شروع این مراسم با اشاره به برگزاری سالگرد شهادت آیت الله مدنی در همدان، اظهار داشت: پس از تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم حمایت از نیازمندان و انجام کاری ماندگار در چهلمین سالگرد شهادت شهید مدنی، بر آن شدیم تا اجرای رزمایش مومنانه را در این ایام رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد، گفت: موسسه دارالایتام مهدیه در کنار تحت پوشش قرار دادن جامعه ایتام در استان و تقدیم بسته‌های معیشتی و مستمری‌های مستمر در طول سال، نزدیک به ۳ هزار خانواده محروم را نیز به صورت غیر مستمر تحت پوشش قرار داده است.

موسسه شهید آیت الله مدنی(ره) پویش «احسان حسینی» را اجرا کرد | توزیع ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان همدان

حجازی با اشاره به اینکه موسس مجموعه دارالایتام شخص شهید مدنی(ره) بود، مطرح کرد: بسیاری از کمک‌های انجام شده از طریق ظرفیت‌های مردمی انجام شده و این نشان دهنده اعتماد مردم به موسسه شهید مدنی و دارالایتام مهدیه است که با گذشت نزدیک به ۵۰ سال بازهم کمک‌های خود را به این موسسه اهدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنای شهید مدنی(ره) در این موسسه حمایت از همه ایتام بود، یادآور شد: به طول مثال زمانی که در توزیع این بسته‌ها نیاز به گوشت گرم بود، یکی از خیرین انجام این کار را به صورت کامل تقبل کرد که تاکیدی بر نبود ابهام در فعالیت ها و البته تفضل الهی بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha