جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / فرمانده ناجا در دیدار امام جمعه تبریز گفت:در پیشگیری از وقوع جرایم باید سهم سازمان مشخص تا امنیت کاملی در جامعه برقرار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سردار حسین اشتری در دیدار بنماینده ولی فقیه در آإربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و ایام سالگرد شهادت شهید محراب آیت اله "مدنی" اظهار داشت: امیدواریم که راه شهدای عزیز را ادامه بدهیم و شرمنده شهدا نباشیم.

وی در ادامه به حمایت ها و هدایت های معنوی ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: وجود شما برای استان یک برکت و ذخیره ارزشمند بوده و قطعاً هدایت های شما در ماموریت های پلیس آذربایجان شرقی اثرگذار بوده و خواهد بود چراکه حضرتعالی محور وحدت و همدلی در استان هستید. 

فرمانده ناجا به بازرسی و نظارت ستادی انجام گرفته یگان انتظامی و مرزبانی استان اشاره کرد و افزود: بازرسی های صورت گرفته توسط کارشناسان و بازرسان ناجا دقیق و هدفمند بوده که خوشبختانه در ارزیابی های صورت گرفته نمره استان خیلی خوب ارزیابی شد.

وی اقدامات ناجا در پیشگیری از جرائم و اقدام علیه مجرمان را با توجه کاستی ها و کمبودهای نیروی انسانی، مطلوب توصیف کرد و گفت: در بحث پیشگیری از جرائم باید سهم سازمان ها و دستگاه های دیگر مشخص تا در بحث پیشگیری از جرایم پلیس در میدان عمل تنها نباشد.

سردار اشتری در بحث تصادفات و کاهش جان باختگان حوادث رانندگی تاکید کرد: در این حوزه باید زیرساخت ها را تقویت،نقاط حادثه خیز شناسایی و اصلاح شوند و خودروسازها خودروهای با ایمنی بالایی را تولید کنند تا شاهد کاهش جان باختگان حوادث رانندگی باشیم.

ارتقاء توان رزمی و دفاعی مرزبانی

وی، ارتقاء توان رزمی و دفاعی در مرزبانی را از اولویت های ناجا عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در مرزهای آذربایجان شرقی صورت گرفته و امروز در بازدیدی که از نوار مرزی شهرستان جلفا داشتیم آمادگی و روحیه جهادی کارکنان مرزبانی را از نزدیک مشاهده کردیم که وجود نیروهای باانگیزه و جوان های باروحیه بالا در کنار تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی در مرزهای آذربایجان شرقی مایه آرامش و اطمینان خاطر برای مرزنشینان است.

سردار اشتری به مراسم عزاداری در ایام محرم اشاره کرد و افزود: دهه اول ماه محرم در تهران 7 هزار مراسم رسمی با تلاش نیروهای پلیس در کمال نظم و امنیت برگزار و در کل کشور بیش از 120 هزار مراسم رسمی با تلاش همکارانم در سراسر کشور در امنیت کامل برگزار شدند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ماموریت های پلیس تعطیل بردار نیست، خاطرنشان کرد: در اعمال محدودیت و ممنوعیت های ستاد ملی کرونا، مدیریت فضای مجازی، مبارزه با قاچا کالا و مقابله با قاچاق مواد مخدر و همچنین سایر ماموریت های محوله کارکنان پلیس به طور شبانه روزی پای کار بوده و برای تامین نظم و امنیت در جامعه مجاهدانه جانفشانی می کنند.

سهم سازمان ها در پیشگیری از جرائم مشخص شود

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم هم با اشاره به اینکه نیروهای مسلح محبوب ترین قشر در جامعه هستند، گفت: نیروی انتظامی در نظر سنجی های صورت گرفته در خصوص نهادهای مختلف در جامعه نیروهای مسلح محبوب ترین اقشار افراد جامعه شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: نیروی انتظامی در سایه هدایت های فرمانده معظم کل قوا و تلاش های مخلصانه آحاد فرماندهان این نیرو مورد توجه و عنایت مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  با اشاره به بازدید خود از مرزهای استان گفت: در جنگ قره باغ از نزدیک از نوار مرزی پلدشت تا نوار مرزی خداآفرین را بازدید و تقریبا به همه پاسگاهها سرکشی کردم که آمادگی و پای در رکاب بودن نیروهای مرزبانی ملموس و نمایان بود که الحمدلله در سایه تلاش و کوشش مرزبان غیور امنیت در مرزهای آذربایجان برقرار است.

وی به وجود همدلی و هماهنگی در بین مسئولان استانی اشاره کرد و افزود: استاندار آذربایجان شرقی برای نیروهای مسلح پشتوانه و حامی خوبی بوده که جا دارد از آقای دکتر پورمحمدی و سایر اعضای شورای تامین تشکر و قدردانی می کنم.

امام جمعه تبریز در پایان عملکرد و اقدامات پلیس استان و مرزبانی را مطلوب توصیف کرد و گفت: نیروهای انتظامی در عزاداری های ماه محرم امسال در کنار حفظ پروتکل های بهداشتی، نظم و امنیت خوبی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان برقرار و ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سفر خود به مناطق مرزی استان از نیروهای مسلح مستقر در مرزها تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این دیدار، سردار عبدی، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت:  استان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اما در تمام حوادث در راستای تدابیر فرماندهی ناجا در بخشهای مختلف با نماینده محترم ولی فقیه در استان همدل و همفکر هستیم، چرا که نیروی انتظامی نیروی ولایتمدار است.

سهم سازمان ها در پیشگیری از جرائم مشخص شود

سهم سازمان ها در پیشگیری از جرائم مشخص شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha