پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله علماء در آئین افتتاح مرکز کلام و تفسیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ آیت الله علما در مراسم افتتاح مرکز تخصصی کلام و تفسیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، گفت: با گفتگوی کلامی با اهل سنت می شود فاصله ها را از بین برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله علما در آیین افتتاح مرکز تخصصی کلام و تفسیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، اظهار داشت: کلام و تفسیر از رشته های قدیمی و اساسی در حوزه ها بوده که امروز نیاز به سرمایه گذاری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امروز به کلام نیاز داریم خصوصا برای کرمانشاه که هر چه وسعت پیدا کند، به مطالب جدید می رسیم و از طرفی باید جوابگوی مخاطبان باشیم.

آیت الله علما بیان کرد: بزرگان اهل تسنن و تشیع، با هم گفتگو ها کرده اند و کتبی مهمی مثل عقبات، الغدیر و المراجعات در گفتگوی های کلامی منبع خوبی برای مطالعه است.  

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: شبهات از قدیم بوده و به فرمایش رهبری حکیم و فرزانه امروز آنها را اتو کشیده کرده اند؛ لذا با مباحث کلامی میدانی برای جولان ندارند.

آیت الله علما با اشاره به اینکه با طرح مباحث کلامی به دنبال جذب کسی به مذهب تشیع نیستیم، خاطر نشان کرد: هدف از جذب طلاب اهل سنت هم کلام شدن و گفتگو است که مطلع باشند، ما چه می گوئیم.

وی در پایان گفت: از هر جهت زمینه مباحث کلام و تفسیر در حوزه ها فراهم است و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha