جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی- کلنگ زنی مفتاح نوبران

حوزه/آیت الله اعرافی در بازدیدی که از زمین مجتمع فرهنگی-آموزشی مفتاح نوبران استان مرکزی داشت، کلنگ احداث این مجتمع را بر زمین زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز جمعه ۱۹ شهریور، مجتمع فرهنگی-آموزشی نوبران در استان مرکزی را کلنگ زنی کرد.

سید مصطفی حسینی نژاد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: پیگیری های این زمین از سال ۸۶ آغاز شده و در سال ۸۷ و در زمان مدیریت آیت الله مقتدایی واگذاری آن به حوزه انجام شده است.

وی افزود: در این مدت به دلیل کمبود اعتبارات مرکز مدیریت حوزه، کار معطل ماند و پروژه تعطیل شد.

مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه کشور، گفت: طبق دستور آیت الله اعرافی، در قالب منابع پایدار این پروژه کلید خورد و در این پروژه سعی شد از ظرفیت شرکت ها و سرمایه گذاران استفاده شود در همین زمینه اهلیت دینی و دیگر شرایط عمومی و اخلاقی شرکت ها هم برای حوزه مهم بود.

وی اضافه کرد: در این قراردادها مالکیت از حوزه خارج نمی شود؛ شرکت طرف قرارداد منابع را تامین می کند و در این پروژه هم از نظر منابع تاکید بر این بود که وابسته به مرکز مدیریت نباشد، بخشی از محصول به شرکت تعلق گرفته و بخشی هم در اختیار مجتمع مفتاح قرار می گیرد.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: در اداره مجتمع مفتاح مرکز مدیریت هزینه ای صرف نمی کند؛ شرکتی که در این فضا درآمد کسب می کند، بخشی از این درآمد برای هزینه های جاری مجتمع مفتاح در اختیار قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: از فضای این مجتمع مراکز و مدارس مختلف دینی، فرهنگی و حوزوی در سراسر کشور استفاده خواهند کرد و این مجتمع با عنوان مجتمع فرهنگی-آموزشی مفتاح احداث می شود.

مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه، یادآور شد: دیوارکشی زمین مجتمع آغاز و مجوز آبیاری  نیز اخذ شده است؛ بعد از حفر چاه آبادانی مجتمع آغاز می شود.

حسینی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر اقامت ۵۰۰ طلبه به صورت همزمان در این مجتمع پیش بینی شده و شبیه به مجتمع مفتاح مسجد که برای مجموعه های حوزوی خدمات ارائه می دهد، این مجتمع نیز چنین کارکردی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در اوضاع کرونایی مجتمع مفتاح مشهد به کمک حوزه آمد و برخی از مدارس کلاس های خود را در فضای باز این مجتمع برگزار کردند.

مدیر دفتر امور موقوفات و منابع پایدار حوزه های علمیه، عنوان کرد: طبق پیش بینی های ما مجتمع مفتاح نوبران هزینه های خود را از مرکز مدیریت حوزه قرار نیست دریافت کند؛ هزینه های جاری از طریق فعالیت های تجاری تامین می شود و احتمالا درآمد مازاد نیز وجود داشته باشد.

حسینی نژاد اظهار داشت: شرکتی که در این کار با ما وارد همکاری شده رویکرد دینی دارد و صرفا با رویکرد سود، وارد نشده است.

وی ادامه داد: ما تلاش می کنیم که تا سال آینده این مجتمع تجهیز شود تا نخستین پذیرش صورت گیرد؛ طبق دستور آیت الله اعرافی فضای اقامتی باید تجهیز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha