شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان به تشریح نقش مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار پرداخت و گفت: مردم استان انتظار دارند تا نمایندگان آنها در مجلس ضمن اجماع بر روی گزینه‌ای کارآمد، برای معرفی استانداری کارآمد با وزارت کشور و دولت تعامل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با تاکید بر اینکه عدم توجه به مسائل اصلی کشور سست شدن دولت را به همراه خواهد داشت، اظهار داشت: دولت در راستای تحقق عدالت در جامعه باید برای اصلاح برخی ساختار اقدام ویژه ای داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه ندهیم نسبت به فعالیت های اولویت دار رفتاری بی تفاوت داشته باشیم، گفت: تحقق عدالت از موضوعاتی است که دولت باید آن را در اولویت های خود قرار دهد، البته دستیابی به آن عادلانه بودن ساختارهای اقتصادی و فرهنگی در کشور را می‌طلبد و آن نیز با اصلاح ساختار رقم خواهد خواهد خورد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با حضور مدیری عدالتخواه و کارآمد نمی‌توان انتظار داشت که به صورت کامل می‌توان با فساد مبارزه کرد، خاطر نشان کرد: حضور مدیر عدالتخواه شرط لازم هست اما شرط کافی برای مبارزه با فساد برخورد دولت با دلال‌ها و مافیای اقتصادی است که به صورت ساختار یافته بازار را با اخلال مواجه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه با متخلفان در هر سطح و جایگاهی که حضور دارند باید با قاطعیت و بدون مماشات برخورد کرد، اظهار کرد: در شرایط فعلی که شاهد معرفی و تغییر برخی از مدیران دولتی هستیم لازم است تا به دولت یادآوری کنیم که در انتخاب مسئولان و مدیران با حساسیت بالا عمل کند و اجازه روی کار آمدن مدیران و مسئولان ناکارآمد را ندهد، چرا که مدیر ناکارآمد، دولت را سست خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه به تشریح نقش مجمع نمایندگان استان در انتخاب استاندار پرداخت و خاطر نشان کرد: مردم استان انتظار دارند تا نمایندگان آنها در مجلس ضمن اجماع بر روی گزینه‌ای کارآمد، برای معرفی استانداری کارآمد با وزارت کشور و دولت تعامل داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان همدان با مشکلاتی در حوزه صنعت، کشاورزی و آب و برخی مسائل اجتماعی روبرو است و این انتظار از استاندار آتی فارغ از بومی یا غیر بومی بودن وجود دارد که توانایی رفع مشکلات را داشته باشد و با تمام وجود برای رفع آن تلاش کند.

گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدنی

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از خطبه های خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدنی و چهلمین سالگرد شهادت این شهید محراب، اظهار داشت: از شهید مدنی به عنوان یک مجتهد انقلابی یاد می شود که در دوران حضور خود در همدان فعالیت های بسیاری در حوزه اجتماعی و رفع مشکلات مردم داشتند.

وی با بیان اینکه با گذشته سال‌ها از شهادت ایشان هنوز هم آثار و برکات این اقدامات ماندگار است، گفت: فردا در همدان شاهد برگزاری کنگره بزرگداشت شهید مدنی خواهیم بود، مراسمی که باید در آن سعی شود تا راه و روش این شهید بزرگوار را در جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه همدان در بخش پایانی خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان نیز با اشاره به فصل نقل و انتقال مستاجران، یادآور شد: در استان و به ویژه در شهر همدان مشکل مسکن چه در عرصه خرید و چه در اجاره به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده است و لذا از همه مردم عزیز دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان می خواهیم با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی نسبت به مستأجران انصاف بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha