شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدعالم زاده نوری

حوزه/معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: در حدود ۶۰ مدرسه قرآنی در کل کشور وجود دارد که طلاب علوم دینی در آنها ملزم به حفظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد عالم زاده نوری در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه حافظین سراسر کشور که به صورت وبیناری برگزار شد، اظهارداشت: افتخاری است برای حوزه های علمیه که قدر و منزلت قرآن کریم در بین ما بیشتر شناخته شود و هم بهره های علمی و معرفتی و هم بهره های معنوی و تربیتی از قرآن کریم در آن حاصل شود.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در خصوص تبیین تربیت حوزه های علمیه، گفت: قرآن کریم جایگاه ویژه ای دارد و خداوند متعال با تمثیل هایی که از آن آورده است، می خواهد ابهت و جایگاه ویژه این کتاب آسمانی را متذکر شود تا این کتاب برای ما عادی نشود و نسبت ما با آن حفظ شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قرآن کریم عامل مستقیم تربیتی است و ما با این کتاب دستور زندگی و سعادت فردی و اجتماعی را می‌آموزیم. هرچه ارتباط ما با این کتاب آسمانی بیشتر شود، تاثیرات روحانی و قدسیت این کتاب به جان انسان بیشتر می شود و انسان به فضائل ایمانی متجلی تر می شود و این همان چیزی است که ما در معاونت تهذیب آنرا برای طلاب می خواهیم. این همان چیزی است که همه مدیران مدارس علمیه تلاش می کنند تا آنرا به دست بیاورند تا طلاب علوم دینی، تربیت اسلامی داشته باشند و فضائل اخلاقی و ملکات الهی و ایمانی در وجودشان شکل بگیرد، که این امور به واسطه قرآن کریم حاصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری گفت: معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، اصرار دارد که طلاب علوم دینی که قرار است مربیان و مجریان این کتاب باشند، عمیقا با آن مانوس شوند که هم در رشد فردی و سعادت اخلاقی خودشان و هم در انجام رسالت های طلبگی از برکات این کتاب بهره ببرند و استفاده نمایند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه افزود: در حدود ۶۰ مدرسه قرآنی در کل کشور وجود دارد و آرزو و تلاش ما این است که همه ۵۲۰ مدرسه در کشور با تلاش و همت دوستانمان در ستاد و مدیران مدارس علمیه در سراسر کشور، مدارس قرآنی بشوند و این کتاب آسمانی که منبع دین و طلبگی ما است، در راس همه برنامه های معرفتی و تربیتی قرار بگیرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha