دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمله موشکی

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

آژیر خطر در فلسطین اشغالی به صدا درآمد

منابع فلسطینی شامگاه شنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه خبر دادند.بر اساس این گزارش، آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت، مفلاسیم، گابیم، نیرعام و سابیر در مجاورت نوار غزه به صدا در آمد. منابع صهیونیستی مدعی شلیک راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در مجاورت غزه شدند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که سامانه گنبد آهنین این رژیم یک فروند راکت شلیک شده از نوار غزه را رهگیری و منهدم کرده است.

منبع:مهر

آمریکا عربستان را با موشک های یمنی تنها گذاشت

آسوشیتدپرس با اتکا به تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد که آمریکا طی هفته‌های اخیر، سامانه‌های پدافند موشکی و باتری‌های پاتریوت را از عربستان سعودی خارج کرده است. مقایسه دو تصویر ثبت شده در اواخر ماه آگوست و روز جمعه ۱۰ سپتامبر، مکانی را که زمانی میزبان سامانه‌های پاتریوت و تاد بود، خالی از وجود آنها نشان می‌دهد. خروج سامانه‌های ضد موشک و باتری‌های پاتریوت از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان واقع در حومه ریاض در حالی انجام شده است که طی هفته‌های گذشته، متحدان منطقه‌ای واشنگتن، با اضطراب روند خروج پر هرج و مرج نظامیان بیگانه از افغانستان را پیگیری کرده‌اند. ادعا می‌شود که به رغم حضور هزاران نیروی آمریکایی در سراسر شبه جزیره عربستان که بخشی از راهکار تقابل جویی واشنگتن با ایران است؛ خروج سامانه‌های پدافندی، اعراب منطقه را از بابت برنامه‌های آتی آمریکا نگران کرده است. البته باید گفت که از ماه‌ها پیش این شایعه مطرح بود که آمریکا تصمیم دارد تراکم نیروها و تجهیزات در غرب آسیا را به نفع مهار چین در منطقه ایندوپاسیفیک، کاهش دهد. ادعای آسوشیتدپرس در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته، ترکی الفیصل رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی، در مصاحبه با «سی ان بی سی» گفت ریاض باید از بابت اجرای تعهدات آمریکا اطمینان خاطر پیدا کند. به ادعای این مقام سعودی، این تعهد می‌توانست شامل عدم خارج کردن سامانه‌های پاتریوت از عربستان آن هم در شرایطی باشد که این کشور قربانی حملات موشکی و پهپادی است! وی در ادامه این ادعا افزوده بود: خارج کردن موشک‌های پاتریوت با قصد اعلامی واشنگتن مبنی بر کمک به عربستان سعودی برای دفاع از خود در برابر دشمنان خارجی همخوانی ندارد. ترکی الفیصل همچنین گفت که عربستان علاوه بر حمایت آمریکا به دنبال جلب حمایت دیگر کشورها برای تقویت پدافند هوایی خود است. وی مدعی شد که آمریکا به ویژه بعد از خروج از افغانستان، باید حمایت خود از متحدان منطقه‌ای را نشان بدهد. این در حالی است که خروج غیرمسئولانه و پر آشوب آمریکا از افغانستان، این کشور را در چشم جامعه بین الملل غیرقابل اعتماد جلوه می‌دهد.

منبع:مهر

بورس رشد کرد

شاخص کل بورس تهران، امروز بیستم شهریور ماه در ابتدای معاملات با رشد ۶ هزار و ۸۷ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۵۱۰ واحد روی پله یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۶۲ میلیارد تومان رسید. «فملی»، «رمپنا» و «شپدیس» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سپید»، «شستا» و «برکت» سه نماد پر تراکنش بودند. شاخص هم وزن نیز با افت ۲ هزار و ۷۵۳ واحد، روی پله ۴۶۳ هزار و ۳۴۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون سهم به ارزش ۵ هزار و ۶۲ میلیارد تومان رسید. شاخص فرابورس هم با رشد ۴۲ واحدی روی پله ۲۲ هزار و ۸۱۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۹۸ میلیارد تومان رسید.

منبع:خبرنگاران جوان

کرونا ۴۴۴ خانواده دیگر را عزادار کرد

از جمعه تا شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۶۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۷۰۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۶۷ نفر رسید. تا کنون ۴ میلیون ۵۳۸ هزار و ۴۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۴۴۴ نفر دیگر، مجموعه تلفات کرونا در کشور به  ۱۱۳ هزار و ۸۲۴ نفر رسید. ۷ هزار و ۳۴۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۰ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. تا کنون ۲۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۱۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۷۶ دُز رسید. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند. در حال حاضر ۱۶۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۹ شهر در وضعیت نارنجی و ۷۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند. این درحالیست که روز گذشته (جمعه) ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار داشتند. ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می برد. تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکست.  کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

منبع:ایرنا

واردات واکسن به مرز ۵۰ میلیون رسید

آمار به روز شده گمرک ایران از واردات ۴۹.۸ میلیون دوزی واکسن کرونا به ایران حکایت دارد که حدود ۴۷ درصد آن در ۲۰ روز گذشته انجام شده است. مهرداد ارونقی - معاون فنی گمرک ایران - جزئیات واردات واکسن از نیمه بهمن سال گذشته تا ۲۰ شهریورماه سال جاری را اعلام کرد که نشان می دهد در این مدت  ۴۹ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۶۰۶ دوز واکسن طی ۵۰ مرحله وارد کشور شده است.از مجموع واکسن وارداتی، واکسن چینی سینوفارم همچنان در صدر قرار داشته و میزان آن به ۴۰ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دوز رسیده است. دیگر واکسن ارسالی از چین، آسترازنکا در قالب کوواکس در یک مرحله و با تعداد یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دوز بوده است.واکسن ورودی از ژاپن نیز آسترازنکا بوده که در سه محموله و با تعداد دو میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز وارد ایران شده است.ایتالیا نیز در قالب کوواکس نیز طی یک مرحله و با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز واکسن به ایران فرستاده است.اما از روسیه در مجموع ۱۲ محموله وارد ایران شده که ۱۱ محموله آن با یک میلیون و ۴۵ هزار دوز اسپوتنیک و ۹۶۳ هزار دوز در دو مرحله آسترازنکا بوده است.از کره جنوبی نیز یک محموله با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز به ایران آمده و محموله اخیر از اتریش نیز شامل ۵۰۰ هزار دوز آسترازنکا بوده است.تنها محموله وارداتی از هند نیز تاکنون واکسن بهارات با ۱۲۵ هزار دوز بوده است. ۴۷ درصد واردات در ۲۰ روز از شهریورماه انجام شدآنطور که معاون فنی گمرک اعلام کرده است از نیمه بهمن پارسال تا ۲۰ شهریورماه امسال همچنان بیشترین سهم واردات واکسن به شهریورماه با ۲۳ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۹۶ دوز اختصاص دارد که ۴۷ درصد واردات واکسن از ابتدا تا کنون را شامل می‌شود. بعد از آن در مردادماه ۱۳ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۰ دوز وارد شده که ۲۷ درصد واکسن‌های وارداتی است. در تیرماه نیز شش میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۰ دوز معادل ۱۳ درصد واکسن‌های وارداتی، خرداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دوز (دو درصد واردات)، اردیبهشت سه میلیون و ۶۵۲ هزار دوز معادل هفت درصد، فروردین یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز معادل سه درصد، وارد ایران شده است. همچنین در بهمن سال گذشته کمتر از یک درصد و حدود ۱۲۰ هزار دوز و در اسفند نیز حدود یک درصد معادل ۵۷۵ هزار دوز واکسن به ایران آمده است.

منبع:ایسنا

رافائل گروسی وارد تهران شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب(۲۰ شهریور) به‌منظور گفت‌وگو با رئیس جدید سازمان انرژی اتمی وارد فرودگاه امام خمینی(ره)‌ تهران شد و مورد استقبال معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.رافائل مانوئل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیاتی با استقبال بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.

منبع:ایسنا

طالبان در ولایت پنجشیر دست به 'محاکمه صحرایی' زدند

 ویدیوهایی‌ که در شبکه‌های اجتماعی افغانستان نشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای طالبان در پنجشیر اقدام به 'محاکمه صحرایی ' افراد می‌کنند.یکی از این ویدیوها که در شبکه‌های اجتماعی افغانستان نشر شده، نشان می‌دهد که نیروهای طالبان فردی را در کنار جاده‌ پنجشیر تیرباران می‌کنند.این ویدیو فردی را در لباس نیمه‌نظامی ولی غیرمسلح نشان می‌دهد که ظاهرا به طالبان تسلیم شده است و به گزارش شبکه آماج‌نیوز این حادثه در منطقه عنابه پنجشیر اتفاق افتاده است.در همین ویدیو فرد دیگری در لباس غیرنظامی و در حال بازداشت دیده می‌شود که به نیروهای طالبان التماس می‌کند که او غیرنظامی است: "کارتم را با خود دارم. غیرنظامی هستم."طالبان قبلا تاکید کرده که نیروهای این گروه با غیرنظامیان کار ندارند و از مردم خواسته‌اند که پنجشیر را ترک نکنند.عبدالحق وثیق، از سخنگویان طالبان امروز به بی‌بی‌سی گفت که "این ادعاها حقیقت ندارد".وثیق همچنین گفت: "هیچ اعلانی به آنها (مردم پنجشیر) نشده که از جای خود به جای دیگر بروند". او تاکید کرد که در پنجشیر "نه جنگ و نه مزاحمت است".در روزهای اخیر، گزارش‌هایی از بازداشت‌ افراد و "محاکمه صحرایی" غیرنظامیان در ولایت پنجشیر نشر شده است.در همین حال، شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان این گزارش‌ها را "تکان دهنده" خوانده و از طالبان خواسته زمینه تحقیق مستقلانه را فراهم کنند.خانم اکبر نوشته که "گزارش‌ها از پنجشیر تکان دهنده است. کشتار عمدی افراد ملکی جنایت جنگی محسوب‌ می‌شود. طالبان باید زمینه تحقیق مستقلانه را در مورد فراهم کنند."خبرنگار بی‌بی‌سی در توییتی نوشته است: "تصاویر و صداهایی از ساکنان منطقه "عمرض" پنجشیر به‌ دستم رسیده که حکایت از قتل وحشیانه غیرنظامیان در این منطقه دارد. طالبان می‌گویند که این افراد در درگیری‌ها کشته شده‌اند. تصاویر کشته‌شده‌ها به حدی وحشتناک و تهوع‌آوراست که نمی‌توانم بار دیگر آنها را ببینم.او افزوده که "به من گفتند اجساد برای مدتی روی زمین افتاده بودند و کسی نمی‌توانست آنها را دفن کند."

منبع:ایسنا

واکسن فخرا آماده تولید گسترده شد

کریمی مدیر پروژه واکسن فخرادرباره زمان پیش بینی شده برای ورود این واکسن به شبکه واکسیناسیون عمومی، گفت: ما آمادگی لازم را داریم و تولیدات لازم را انجام داده و در سردخانه ها نگهداری می کنیم و منتظر هستیم مراحل اداری طی شده و هر زمانی که وزارت بهداشت اعلام کرد تحویل آن ها دهیم.  مدیر پروژه واکسن فخرا درخصوص ورود این واکسن به فاز سوم کارآزمایی بالینی  اظهار داشت: این واکسن از هفته گذشته با کسب مجوز کمیته اخلاق و همچنین مجوز سازمان غذا و دارو، کارآزمایی مرحله سوم را آغاز کرده و از روز شنبه به طور گسترده این کار انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه مرحله سوم روی ۴۰ هزار نفر انجام خواهد شد، افزود: در فاز اول ۱۳۵ داوطلب داشتیم و در فاز دوم این تعداد به ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. در دو فاز اول به دنبال بررسی ایمنی بخشی واکسن بودیم که با موفقیت به انجام رسید و در فاز سوم به دنبال بررسی اثر بخشی آن هستیم. مسئول پروژه واکسن فخرا گفت: وضعیتی که واکسن در فاز اول و دوم داشت نشان داد که این واکسن جزو واکسن های کاملاً بی خطر هست و عارضه ای جدی در آن مشاهده نشد و نتایج آن بعد از آنالیز به سازمان غذا و دارو ارسال شد و بعد از هر مرحله مجوز ورود به فاز بعد را گرفتیم که نشان می‌دهد این واکسن یکی از بی خطرترین واکسن ها بوده است. کریمی با بیان اینکه واکسن فخرا ایمنی زایی مناسب را در افرادی که مورد آزمایش قرار گرفتند ایجاد می‌کند، گفت: واکسن فخرا توانست به میزان کافی آنتی‌بادی‌هایی را در بدن افراد ایجاد کند که این آنتی بادی ها می تواند ویروس کرونا را خنثی کند. خوشبختانه نتایج در فاز اول و دوم بسیار خوب بود و اکثر داوطلبین ما توانستند آنتی‌بادی ایجاد کنند که این آنتی بادی می‌تواند ویروس را خنثی کند. وی پلتفرم واکسن فخرا را بر اساس ویروس کشته شده اعلام کرد و افزود: ما این ویروس را به تولید انبوه و بعد از آن غیر فعال کرده و آن را فرموله کردیم و بعد از خالص سازی، در افراد داوطلب و کاندید دریافت واکسن استفاده می شود . کریمی در خصوص صدور مجوز اضطراری برای واکسن فخرا، تصریح کرد: در دولت گذشته وزیر بهداشت آقای نمکی اعلام کرده بودند که واکسن‌های تولید داخل بعد از طی دو مرحله اول و دوم و وارد شدن به مرحله کارآزمایی بالینی سوم مجوز دریافت اضطراری خواهند گرفت. در دولت جدید نیز آقای دکتر عین الهی هفته پیش اعلام کردند که واکسن های داخلی که فاز ۱ و ۲را با موفقیت پشت سرگذاردند، بلافاصله مجوز مصرف اضطراری را دریافت خواهند کرد و متعاقب آن  با نامه نگاری که با ایشان داشتیم، ایشان دستور لازم را به سازمان غذا و دارو برای مجوز اضطراری دادند. وی درباره زمان پیش بینی شده برای ورود واکسن فخرا به شبکه واکسیناسیون عمومی، گفت: ما آمادگی لازم را داریم و زیرساخت تولید ما از مرداد ماه شروع شده و تولیدات لازم را انجام داده و در سردخانه ها نگهداری می کنیم و منتظر هستیم مراحل اداری طی شده و هر زمانی که وزارت بهداشت اعلام کرد تحویل آن ها دهیم.  کریمی ادامه داد : ما همزمان کار تولید را شروع کرده ایم و به طور متوسط ماهانه یک ملیون دوز تولید می کنیم و امید داریم بتوانیم به سرعت وارد سبد واکسیناسیون عمومی شویم. وی با بیان این که حدود ۵۰۰ هزار دوز واکسن آماده داریم و حدود ۳ میلیون دوز نیز در حال طی کردن مراحل است، افزود: خط تولید را از قبل داشتیم و برای تولید واکسن فخرا تنها آن را به روز رسانی کردیم. کریمی با بیان اینکه زیرساخت‌های تولید واکسن در وزارت دفاع موجود بوده و با استفاده از همان زیرساخت‌ها توانستیم به ظرفیت تولید یک میلیون دوز واکسن در ماه برسیم، افزود: برای افزایش هم از روز اول این برنامه را داشتیم و در کنار خط تولید موجود یک خط تولید دیگر را پیش بینی کردیم و مجوزهای لازم را از سازمان غذا و دارو گرفتیم و کاخانه تولید انبوه  را که حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ایجاد کردیم. هفته پیش نیز وزیر محترم دفاع از این زیرساخت بازدید کردند و امیدواریم آبان ماه این کارخانه وارد مدار شود و با وارد شدن این خط تولید، به تولید ۵ میلیون دوز واکسن در ماه می رسیم. کریمی با بیان اینکه مسئولین نیروهای مسلح همکاری‌های کامل را برای تولید واکسن فخرا را داشته‌اند، گفت: مسئولان نیروهای مسلح با پشتیبانی شبانه روزی کار را پیش بردند و توانستیم به مرحله فاز سوم برسیم. پس از بررسی بالینی واکسن کرونا در فاز سوم حتماً به همه داوطلبین واکسن تزریق خواهیم کرد، و بر اساس تصمیم های گرفته شده قرار است که واکسن فخرا با یک واکسن دیگر قیاس شود، بنابراین همه داوطلبینی که در فاز سوم وارد شوند حتماً واکسن دریافت خواهند کرد.

منبع:تسنیم

دومین خط تولید واکسن برکت آغاز بکار کرد

مدیرعامل کارخانه شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با اعلام این خبر بیان کرد:: تا امروز در فاز یک کارخانه شفافارمد نزدیک به ۱۰ میلیون دوز واکسن "کوو ایران برکت" تولید شده که از این تعداد حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن پس از گذراندن مراحل کنترل کیفیت ، تحویل وزارت بهداشت شده و مابقی واکسن‌ها نیز پس از گذراندن این مراحل به تدریج جهت تزریق عمومی در مراکز واکسیناسیون عمومی تحویل وزارت بهداشت خواهند شد. حسن جلیلی درخصوص فاز دوم این کارخانه نیز گفت: روند تولید واکسن برکت در فاز دوم صنعتی کارخانه نیز ازهفته گذشته آغاز شده و به لطف خدا طی روزهای آینده اولین محموله تولیدی این خط نیز توسط متخصصان و دانشمندان گروه دارویی برکت به دست خواهد آمد، این فاز طی روزهای آینده رسما افتتاح خواهد شد. مدیر پروژه واکسن ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: خط جدید ظرفیت تولید ۶ تا ۸ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد و ظرفیت خوبی به توان واکسیناسیون کشور اضافه خواهد کرد. جلیلی با اشاره به نصب تجهیزات سومین فاز صنعتی کارخانه شفافارمد نیز افزود: فعالیت در خط سوم تولید هم به صورت بی‌وقفه درحال انجام است و طی هفته‌های آتی  خبرهای خوبی درخصوص راه‌اندازی فاز سوم تولید واکسن کوو ایران برکت و ایجاد ظرفیت تولید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن در ماه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

منبع:تسنیم

ایران تنها سوپاپ تنفس لبنان

غسان جواد» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی لبنان در بیروت تأکید کرد که واکنش احزاب سیاسی لبنان به تصمیم حزب‌الله در زمینه واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران، واکنش‌هایی سنتی است، در این میان برخی احزاب با این اقدام کاملاً مخالفت کردند؛ اما اغلب احزاب هم‌پیمان مقاومت و حتی طرفداران احزاب مخالف و دشمن مقاومت، واردات سوخت از ایران را کاملاً تأیید کردند. غسان گفت: در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی و وبگاه‌ها و غیره دیدم ۷۰ تا ۸۰ درصد لبنانی‌ها با تصمیم واردات سوخت از ایران، صرف‌نظر از مواضع و دیدگاه‌های سیاسی و صف‌بندی‌های سیاسی موجود در لبنان موافق هستند. وی افزود: واکنش آمریکا به این تصمیم، قابل پیش‌بینی بود. این تصمیم محاصره و تحریم لبنان و سوریه و ایران را در هم می‌شکست و جدای از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده بود، اینها مجازات‌هایی است که آمریکا بر اساس «قانون قیصر» آنها را وضع کرد. این تحلیلگر لبنانی تصریح کرد: صرف اعلام واردات نفت، به‌معنای در هم شکستن این منطق تجاوزکارانه آمریکا و تروریسم آمریکایی بود که در تحریم‌ها و مجازات‌ها نمود پیدا می‌کند که مجازات‌هایی یک‌جانبه و نه بین‌المللی است، مجازات‌هایی آمریکایی که آمریکایی‌ها به‌طور کلی از آن برای اعمال فشار بر ملل آزاده و کشورهای مستقل استفاده می‌کنند. وی با بیان اینکه آمریکا با این راهبرد تلاش می‌کند، این کشورها را محاصره کند و خواست و اراده آنها و دامنه سلطه خود را تغییر دهد، اضافه کرد: به همین دلیل واکنش آمریکا قابل پیش‌بینی بود، اما مهم‌تر از این واکنش، ناتوانی آنها در دست زدن به هر اقدامی بود. این فعال رسانه‌ای با ابراز اینکه جمهوری اسلامی ایران، همواره کنار لبنان بود و از مقاومت لبنان حمایت می‌کرد و طرح‌ها و پیشنهادات بسیاری در چارچوب کمک به حوزه برق لبنان ارائه داد، تأکید کرد: ایران در حوزه‌های بسیاری می‌تواند به لبنان کمک کند، اما نیروهای سیاسی‌ای در رأس قدرت در لبنان هستند که از آمریکا می‌ترسند و با این موضوع موافقت نمی‌کنند؛ بنابراین، این فرصتی است که از جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر کمک‌هایش به لبنان و پیشنهاداتش که باید لبنانی‌ها آنها را می‌پذیرفتند، تشکر کنیم. غسان این پیشنهادت را پیشنهاداتی در حوزه انرژی، سوخت، دارو و حوزه‌های بسیار دیگری دانست که لبنان به آنها همچنان نیاز خواهد داشت و از این حیث، ایران مقابل محاصره آمریکا، تنها سوپاپ تنفس لبنان خواهد بود. وی درباره معادله ترسیم‌شده توسط «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان که گفته بود هرگونه تعرض و تجاوز به نفتکش‌های ایرانی که به‌سمت لبنان در حرکت هستند، تجاوز و تعرض به خاک لبنان محسوب می‌شود تأکید کرد: این معادله برای تقویت قدرت بازدارندگی در مقابل نیروهای اسرائیلی ـ آمریکایی و جلوگیری از هدف قرار دادن این نفتکش‌ها توسط اسرائیل و آمریکا و افزایش فشار بر مردم لبنان در حوزه سوخت است؛ چون این نفتکش‌ها با امنیت ملی لبنان در ارتباط هستند و زمانی که پای امنیت ملی لبنان در میان باشد، مستلزم کمک همه طرف‌هاست. غسان گفت: این موضوع بیانگر میزان قدرت مقاومت و توانمندی‌های دست‌یافته به آن است که باعث شده است به‌راحتی و سادگی آمریکا و اسرائیل را در صورت تجاوز به نفتکش‌های ایرانی وقتی وارد دریا و تبدیل به خاک لبنان می‌شوند، تهدید کند چون به این ترتیب، در حوزه حمایت و محافظت مقاومت قرار می‌گیرند. وی افزود: این موضوع گزینه مقاومت را میان مردم لبنان در داخل و محبوبیت و حضور مردمی حزب‌الله را در تمام مناطق که می‌تواند از آن بهره‌برداری و استفاده کند، بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

منبع:تسنیم

روسیه نرخ بهره را بالا برد

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در راستای سیاست محدود کردن کنترل شده نقدینگی نرخ بهره خود را ۲۵ صدم درصد افزایش داده و به ۶.۷۵ درصد رسانده است. این پنجمین باری است که بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۲۱ نرخ بهره خود را برای کنترل تورم بالا می‌برد. بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: احتمال افزایش مجدد نرخ بهره همچنان وجود دارد با این حال تخمین‌های ما نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در سه ماهه چهارم به تدریج کند خواهد شد. در بیانیه بانک مرکزی آمده است: با توجه به مواضع ما در سیاست‌گذاری‌های پولی، تورم سالانه در سال ۲۰۲۲ به ۴ الی ۴.۵ درصد کاهش خواهد یافت و پس از آن در محدوده نزدیک به ۴ درصد باقی خواهد ماند. طبق اعلام بانک مرکزی، اقتصاد روسیه در سه ماهه دوم امسال به سطح قبل از پاندمی بازگشته و در مسیر رشد متوازن قرار گرفته است. بانک در بیانیه خود اعلام کرد: در صورتی که وضعیت اقتصادی کشور مطابق با پیش‌بینی‌های اولیه ما پیش برود، احتمال آن وجود دارد که بانک در جلسه سیاست‌گذاری ۲۲ اکتبر خود نرخ بهره را یک بار دیگر افزایش دهد.

منبع:مهر

وام‌های کرونایی تمدید شدند

پیش از این بانک‌ها موظف بودند تا پایان آبان ماه تسهیلات حمایتی کرونا را پرداخت کنند اما با تمدید زمان ثبت‌نام متقاضیان این وام که تا پایان آذرماه تمدید شده، زمان پرداخت این وام از سوی بانک‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید شد. این طی یک دوره تنفس دو ماهه و بازپرداخت دوساله با نرخ سود ۱۲ درصد خواهد بود و متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه کارا اقدامات لازم را در خصوص ثبت نام انجام بدهند. تمام اطلاعات به صورت سیستمی در اختیار بانک قرار داده می‌شود و پرداخت وام پس از بررسی و تأیید بانک صورت می‌گیرد. در هفته گذشته کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت پرداخت وام جدید کرونا را که پیش از این تا پایان شهریور ماه تصویب کرده بود، سه ماه دیگر و تا پایان آذر ماه تمدید کرد. این تصویب در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به ریاست معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری و به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمدید زمان وام مشاغل آسیب دیده از کرونا صورت گرفت و بر اساس آن صاحبان مشاغل ۱۴ گانه آسیب دیده از کرونا در چهار گروه فرهنگ و هنر، گردشگری، ورزش و جوانان و حمل و نقل ریلی و هوایی تا پایان آذرماه می‌توانند برای دریافت وام به سامانه کارا مراجعه و مراحل ثبت‌نام خود را کنند. به دنبال تمدید مهلت ثبت نام وام جدید کرونا، پرداخت این وام از سوی بانک‌ها نیز با تمدید مواجه شد.

منبع:مهر

مرزهای اربعین بسته شدند

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام ، گفت: بر اساس تصمیمات کلان کشوری، با توجه به محدودیت‌های ویروس کرونا، امسال هیچ تردد زمینی در مرزهای کشور صورت نخواهد گرفت. او با بیان اینکه بر اساس تصمیمات بین دو کشور ایران و عراق فقط به صورت محدود و بر اساس سهمیه اعلام شده، زائران از طریق مرز هوایی به این کنگره عظیم اعزام خواهند شد ، اظهار کرد: هیچگونه تمهیداتی مبنی بر اسکان زائران در مرز مهران وجود ندارد و در صورت مراجعه از ورود آنان جلوگیری و به شهرهای مبدأ بازگردانده می‌شوند. فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان از زائران خواست برای سفر به مرز مهران برنامه ریزی نداشته و سفر خود را انشاالله به سال‌های آینده و پس از ریشه کنی ویروس کرونا موکول کنند.

منبع:خبرنگاران جوان

سکه گران شد

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به  اواخر هفته گذشته افزایش پیدا کرد و با نرخ ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود. رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران مطرح کرد: امروز قیمت اونس جهانی روند صعودی را تجربه کرد همچنین نرخ دلار دچار نوسان قیمت چندانی نبود که در نهایت این دو عامل باعث گرانی در بازار طلا و سکه شدند. محمدولی ادامه داد: امروز هر قطعه سکه حدود ۳۰ هزار تومان گران شد و  قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار  ۳ هزار تومان تغییر کرد. رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰ هزار تومان، طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان در بازارهای داخلی معامله شد.

منبع:خبرنگاران جوان

وال‌استریت‌ژورنال:

آژانس انرژی اتمی و ایران به توافق رسیدند

نشریه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی ادعایی از سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به ایران خبر داد و مدعی شد تفاهمی میان این مقام ارشد بین‌المللی و تهران در زمینه نظارت بر تجهیزات هسته‌ای ایران، حاصل شده است. این نشریه در ابتدا با بیان آن‌که گروسی در اوج مذاکرات گسترده روزهای اخیر و با هدف تضمین تعهدات تهران، به ایران سفر می‌کند، نوشت: «سه منبع آگاه به مذاکرات اعلام کردند که سفر گروسی پس از حصول تفاهمی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار می‌شود، این تفاهم به آژانس اختیار دسترسی به تجهیزات هسته‌ای ایران و نظارت بیشتر بر آن را خواهد داد.» وال‌استریت‌ژورنال همچنین اعلام کرد: «اگر توافقی میان آژانس و ایران انجام شود، آمریکا و تروئیکای اروپایی، مذاکرات درباره قطعنامه محکومیت ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به تعویق خواهند انداخت.» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که دیدار گروسی با مقامات ایران عصر فردا (یکشنبه) انجام خواهد شد و مدیرکل آژانس به محض بازگشتش به وین، اتریش در کنفرانسی خبری مسائل را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. پیش‌تر رویترز نیز اعلام کرده بود که رافائل گروسی امشب به تهران سفر می‌کند و فردا (یکشنبه) درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک با دیپلمات‌های ایرانی گفت‌وگو کند. در این سفر گروسی با محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت‌وگو خواهد کرد. مذاکرات جداگانه و غیرمستقیم بین آمریکا و ایران برای بازگشت هر دو طرف به تعهدات مرتبط با توافق هسته‌ای از ماه ژوئن متوقف شده است. واشنگتن و متحدان اروپایی آن، از دولت «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران خواسته‌اند به مذاکرات بازگردد. نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.

منبع:خبرنگاران جوان

انفجار غرب کربلا را لرزاند

پایگاه اینترنتی الاعلام المقاوم از انفجار ۳ بمب دست ساز در منطقه خنافسه در شمال غرب کربلا نزدیک منطقه جرف النصر خبر داد. یک منبع در مصاحبه‌ای با این پایگاه گفت: ۳ بمب دست ساز در منطقه تیپ سوم وابسته به پلیس کربلا در منطقه خنافسه در شمال غرب کربلا و هم مرز با منطقه جرف النصر منفجر شدند. این منبع افزود: بمب نخست نزدیک یک گشتی پلیس تیپ سوم کربلا منفجر شد که هیچ یک از عناصر پلیس زخمی نشدند و بمب دوم در تراکتور کشاورزی یک غیر نظامی منفجر شد که به زخمی شدن وی منجر شد. بمب سوم هم در یک خیابان منفجر شد که هیچگونه خسارت و تلفاتی در پی نداشت. این انفجارها در حالی رخ داده است که شهر کربلا  برای برگزاری مراسم اربعین حسینی آماده می شود.

منبع:خبرنگاران جوان

شورای حکام آژانس گزینه تحریم را لغو کرد

طبق برنامه اعلام شده، قرار است نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه در وین برگزار شود. پیش از این برخی رسانه‌های غربی با توجه به گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس، از احتمال صدور قطع‌نامه ضد ایرانی در نشست روز سه‌شنبه خبر داده بودند. اخبار رسیده به «نورنیوز» اما حاکی از آن است که اساسا چنین موضوعی مطرح نبوده و قطع‌نامه‌ای علیه ایران در دستور کار نشست شورای حکام آژانس قرار ندارد. این در حالی است که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در نهادهای بین‌المللی مستقر در وین نیز با انتشار پیامی توئیتری، تاکید کرده بود که چنانچه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه‌ای علیه ایران ارائه شود، روسیه به آن رای منفی خواهد داد. لازم به ذکر است «رافائل گروسی» امشب عازم تهران شده تا فردا یک‌شنبه با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و پیرامون مسائل فیمابین ایران و آژانس بحث و گفتگو کند.

منبع:ایرنا

شیر طلایی ونیز به «حادثه» رسید

هفتادو هشتمین دوره از جشنواره فیلم ونیز امشب در یک مراسم اختتامیه پرستاره به کار خود پایان داد و برندگان بخش رقابتی جشنواره امسال اعلام شدند. جایزه مارچلو ماسترویانی در تجلیل از بهترین بازیگر مستعد و نوظهور برای بازی در فیلم دست خدا به فیلیپه اسکوتی رسید و جایزه ویژه هیات داوران به فیلم حفره ساخته میکل‌آنجلو فرامارتینو اهدا شد. فیلم دختر گمشده به کارگردانی مگی جیلنهال جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت.  جان آرسیلا برای بازی در فیلم شغل: ۸ گمشده جام ولپی برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و جام ولپی برای بهترین بازیگر زن به پنه‌لوپه کروز بازیگر فیلم مادران موازی رسید. جین کمپیون فیلمساز سرشناس نیوزیلندی برای فیلم قدرت سگ جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد و جایزه بزرگ هیات داوران برای فیلم دست خدا به پائولو سورنتینو فیلمساز ایتالیایی اعطا شد. و در نهایت جایزه شیر طلایی برای بهترین فیلم به فیلم حادثه ساخته اودری دیوان کارگردان فرانسوی لبنانی الاصل رسید. در بخش افق‌های جشنواره امسال نیز فیلم زوار ساخته لاوریناس باریسا جایزه بهترین فیلم را گرفت، اریک گراول برای فیلم تمام وقت برنده جایزه بهترین کارگردان شد. جایزه ویژه هیات داوران به فیلم جنبش بزرگ از کیرو روسو رسید و فیلم ۱۰۷ مادر به کارگردانی پیتر کرکاس جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کرد. همچنین لور کالامی برای فیلم تمام وقت برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد و پایست چون برای بازی در فیلم ساختمان سفید جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت. هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از روز ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور ۱۴۰۰) با نمایش فیلم مادران موازی به کارگردانی پدرو آلمودوار در جزیره لیدو آغاز به کار کرده بود.

منبع:ایرنا

فائو زنگ خطر قحطی را زد

رین پالسن مدیر بخش امور اضطراری و تاب آوری فائو در نشست بلندپایه پیرامون اقدام های انساندوستانه پیشگیرانه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با اشاره به ادامه روند افزایشی شمار افرادی که در پنج سال گذشته در دام بحران های غذایی افتاده اند، به گونه ای که در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۵ میلیون تن در ۵۵ کشور رسیده، خواستار افزایش تمرکز بر مهار بحران های غذایی پیش از اوج گیری آنها شد. وی افزود: پیشرفت ها در فناوری و داده ها اکنون به ما امکان پیش بینی و پیشگویی بسیاری از فاجعه ها را پیش از رخ دادن آنها و ایجاد رنج برای نوع بشر، ایجاد می کند، اما کاربرد این ابزارها علیه تهدیدهای فزاینده نسبت به زندگانی روستایی و امنیت غذایی، باید به میزان بسیار زیادی گسترش یابد. ما در برابر تواتر، شدت و پیچیدگی فزاینده این بحران ها، نمی توانیم به وابستگی به همان راهبردهایی که تاکنون استفاده می کردیم، ادامه دهیم و باید آن راهبردها را نوسازی کرده و با هوشمندی و کارآیی بیشتر بر آنها سرمایه گذاری کنیم. روزنامه «ایندیپندنت» لندن نیز نوشته است: کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار داده اند که هم زمان با همه‌گیری بیماری «کووید-۱۹ »، سال ۲۰۲۰ بدترین سال از نظر قحطی در یمن بوده و میلیون‌ها نفر در این کشور فقیر و جنگ‌زده در آستانه گرسنگی قرار دارند. افزایش بهای غذا ، از دلایل تشدید گرسنگی در یمن است و سازمان غذا و کشاوزی سازمان ملل (فائو) به ایندیپندنت گفت: هزینه مواد غذایی همچون آرد فقط از سال گذشته تاکنون در یمن به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته و این درحالی است که هزینه مواد غذایی دیگر به طور کلی از زمان جنگ در این کشور سه برابر شده است. عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف بیش از شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. طبق گزارش سازمان ملل متحد، قبل از این که کرونا به سواحل یمن برسد، بیش از ۱۵ میلیون یعنی بیش از نیمی از جمعیت این کشور به کمک های غذایی انسان دوستانه برای ادامه حیات نیاز داشتند. ورود کووید-۱۹ که فعالیت های تجاری را متوقف و خط عرضه غذا را مختلف کرد تنها بحران گرسنگی در این کشور را شدیدتر کرده است.در توفان خشونت در یمن، این کشور از نظر تجهیزاتی برای استقبال از کرونا آمادگی ندارد. دستکم تا کنون ۱۷۰۰ نفر به این بیماری مبتلا و تقریبا ۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. بر اساس آمار رسمی، نبود امکانات آزمایش کرونا به این معنا است که احتمالا مبتلایان بسیار بیشتر از این ارقام است.

منبع:ایرنا

مجازات جعل آزمایش کرونا معین شد

جعل برگه آزمایش کرونا جرم بوده و مطابق قوانین مجرمان به مجازات مقرر محکوم می‌شوند.محمدرضا امینیان وکیل دادگستری و دبیر کمیته رسانه کمیسیون حمایت از اعضا و صیانت از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه درباره مجازات جعل برگه آزمایش کرونا اظهار کرد: هرگاه یک شخص عادی گواهی پزشک در خصوص آزمایش کرونا را برای معاف شدن از خدمات دولت، معاف شدن از نظام وظیفه و یا برای ارائه به دادگاه جعل کند، مشمول ماده ۵۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) می‌شود. این وکیل دادگستری بیان کرد: مجازات مقرر شده برای این جرم محکومیت به تحمل حبس از ۶ ماه تا یک سال و یا پرداخت ۳ تا ۶ میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود. امینیان تصریح کرد: مجازات این جرم در صورتی که مجرم پزشک باشد متفاوت است، اگر پزشک برخلاف واقعیت برای شخصی تصدیق‌نامه خلاف واقعیت تنظیم کند، یعنی بدون اینکه آن فرد به کرونا مبتلا باشد تایید کند که فرد مبتلا به کروناست، به این شرط که این کار با هدف معافیت آن فرد از خدمت در ادارات رسمی یا نظام وظیفه و یا برای تقدیم به مرجع قضایی باشد، بر اساس ماده ۵۹۳ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات)، پزشک به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال یا به پرداخت ۳ تا ۱۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد. این وکیل دادگستری درباره اینکه آیا تکرار این جرم باعث تشدید مجازات می‌شود اظهار کرد: در قانون مجازات برخی جرایم وجود دارد که در صورت تکرار و با وجود شرایطی موجب تشدید مجازات می‌شوند. امینیان بیان کرد: در خصوص جعل آزمایش کرونا، باتوجه به اصلاحیه مربوط به قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۱۳۹۹ و بر اساس بخش اول ماده ۱۳۷ قانون مجازات اسلامی، تکرار جعل آزمایش کرونا مشمول قاعده تکرار جرم نمی‌شود، در این حالت اگر فردی بعد از جعل برگه آزمایش کرونا که مورد تعقیب قرار گرفت و مجازات شد، مجددا اقدام به جعل برگه آزمایش کرونا کند، همان مجازات اصلی جرم بر شخص اجرا خواهد شد وی گفت: اگر یک شخص با علم به این موضوع که برگه آزمایش کرونا جعلی است از آن استفاده کند، علاوه بر اینکه باید خسارت وارده را جبران کند به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و یا به پرداخت ۳ تا ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

منبع::شبکه خبر

مجوزهای تردد پایتخت تغییر کرد

مشاور فرماندار تهران و مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران گفت: طبق تصمیمی که گرفته شد، از روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور مجوزها صرفاً به صورت اینترنتی به مردم تهران ارائه خواهد شد.ایمان قربانی با اشاره به تصمیم جدید فرمانداری در دادن مجوزهای تردد، افزود: بر همین اساس فردا و پس‌فردا (یکشنبه و دوشنبه) هیچ گونه مجوز ترددی به صورت حضوری ارائه نخواهد شد و از تمامی شهروندان می‌خواهیم فردا به این منظور به محل فرمانداری تهران مراجعه نکنند چرا که اساسا تجهیزات ارائه مجوز تردد جمع‌آوری شده و از روز سه‌شنبه به صورت اینترنتی ارائه خواهد شد. مشاور فرماندار تهران خاطرنشان کرد: این تصمیم در جهت رفاه حال مردم گرفته شده و آدرس اینترنتی نیز به زودی اعلام و رونمایی خواهد شد.

منبع::شبکه خبر

فروش فوق‌العاده جدید خودرو آغاز شد

نام‌نویسی برای فروش اینترنتی سه محصول ایران خودرو فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود.گروه صنعتی ایران‌خودرو بیست و دومین مرحله فروش فوق‌العاده خود را با عرضه سه محصول پرمتقاضی از فردا (یکشنبه، ۲۱ شهریور) به مدت سه روز اجرا می‌کند. در این مرحله از فروش فوق‌العاده، سه محصول پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای، پارس TU ۵ و پارس بنزینی عرضه می‌شود. مشتریان نهایی چهارشنبه ۲۴ شهریور از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی انتخاب خواهند شد. مراسم قرعه‌کشی، ساعت ۱۰ چهارشنبه به صورت مستقیم از پایگاه اینترنتی ایران‌خودرو به نشانی ikco. ir و نیز صفحه ایران‌خودرو در آپارات به نشانی ikco_ir پخش خواهد شد. متقاضیان می‌توانند از یکشنبه تا پایان سه‌شنبه هفته آینده با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران‌خودرو به نشانی esale. ikco. ir نسبت به ثبت‌نام اولیه اقدام کنند.

منبع::شبکه خبر

سال تحصیلی جدید «مجازی» شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی خواهد بود و تلاش داریم بازگشایی مدارس خیلی آرام، بی دغدغه و با شکوه انجام شود.علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید»، در اردوگاه فرهنگی- تربیتی شهید باهنر، برگزارشد، گفت: مهر امسال و آغاز سال تحصیلی به صورت مجازی خواهد بود و تلاش داریم بازگشایی مدارس خیلی آرام، بی دغدغه و با شکوه انجام شود. وی با اشاره به آیات قرآنی افزود: کسی که با توکل به خداوند حرکت کند قطعاً موفق خواهد شد و داشتن تقوا در این مسیر شرط پیروزی در کارهاست. کاظمی ادامه داد: خداوند به هرکسی برتری‌هایی داده است که متناسب با آن، ویژگی‌هایی به او ارزانی داشته است، «مسئولیت» یکی از بالاترین برتری‌ها است و خداوند با این وسیله افراد را مورد آزمایش قرار می‌دهد. سرپرست وزارت آمورش و پرورش گفت: «مسئولیت» کارسنگینی است و «مسئولیت در نظام تعلیم و تربیت»، به شدت سنگین‌تر است؛ چرا که تعلیم و تربیت امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته است و عواقب سنگینی دارد. کاظمی، «صداقت» و «امانت» را دو خصلت مشترک همه پیامبران دانست و افزود: هرکسی این دو ویژگی را داشته باشد می‌تواند مسئولیتش را به خوبی انجام دهد و این دو خصلت درجات ایمان افراد را مشخص می‌کند. وی، دانش آموزان را امانت مردم در دست آموزش و پرورش دانست و ادامه داد: سخت‌ترین کار، تعلیم و تربیت یک جامعه است که خداوند بر عهده پیامبران قرار داده است و امروز این مسئولیت سنگین، بر عهده آموزش و پرورش نهاده شده است. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مدیران کل باید در این فرصت باقیمانده تا مهرماه، با مداخلات بیشتر سعی در هرچه بهتر برگزارشدن پروژه مهر و بازگشایی مدارس، داشته باشند و با انسجام بیشتری این مهم محقق شود.کاظمی گفت: در جلسه با وزیر ارتباطات و مدیر عامل همراه اول، قرار شد اپلیکیشن شاد مانند سال قبل رایگان باشد. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در صورت بازگشایی مدارس، هماهنگی‌های لازم برای واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس انجام و استفاده از سرویس برای دانش آموزان آغاز می‌شود.

منبع::شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha