جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تلاش برای محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و حل مشکل آب شرب مردم

حوزه/ حجت الاسلام صنگوریان برای محرومیت زدایی از ۱۳ روستای غرب کارون کمر همت بسته و تا کنون توانسته مشکل آب شرب ۸ روستا را با کمک مردم حل کند.

حجت الاسلام مرتضی صنگوریان امام روستای سویچیتی شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، به فعالیت‌های خود در این روستا و ۱۳ روستای دیگر غرب کارون پرداخت و با اشاره به مشکل اصلی این منطقه گفت: آب ۸ روستا مشکل داشت و تنها ۴ ساعت در روز آب داشتند و با پیگیری هایی که داشتیم قرار شد اعتبار ۵ میلیاردی از شرکت نفت و گاز بگیریم تا این مسئله را حل کنیم.

وی یکی از اقدامات خود را بازدید از فقرا و رسیدگی به مشکلات آن ها برشمرد و بیان داشت: یک خانواده فقیر شناسایی شد که منزل آنها نیاز به تعمیرات داشت؛ با کمک گروه جهادی ۴ میلیون و هفتصد هزار تومان برای این منظور تأمین شد. همچنین مبلغ ۳ میلیون به یک خانواده ۶ نفره کمک کردیم؛ قرار است با کمک بنیاد علوی برای آن ها مسکن درست کنیم.

این امام روستا به عنایت ویژه علما و بزرگان در رسیدگی به امور محرومان اشاره کرد و گفت: از طریق دفتر آیت الله سیستانی ۱۰۰ کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی و ۲۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی دریافت و بین نیازمندان تقسیم کردیم.

حجت الاسلام صنگوریان با بیان اینکه منابع لازم برای رسیدگی به امور محرومان این منطقه همواره از سوی مردم و خیرین تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از دوستان ما در بحرین نیز کمک‌هایی را بدین منظور ارسال کردند.

وی در زمینه فعالیت‌های خود برای ایجاد اشتغال گفت: رایزنی هایی با بنیاد علوی داشتیم که قرار شد به افراد بیکاری که توانایی هایی دارند، وام های خود اشتغالی پرداخت شود.

امام جماعت مسجد علی بن ابیطالب(ع) از کارهای فرهنگی نیز غافل نبوده و در این باره می گوید: برنامه های متعددی در مناسبت های مذهبی دشته ایم. ایام فاطمیه در ۱۳ روستا برنامه داشتیم و برای اولین بار تشییع نمادین برگزار کردیم. در میلاد امام علی(ع) و غدیر در ۷ روستا کاروان شادی به راه افتاد و همچنین تئاتر و استندآپ کمدی به زبان عربی اجرا شد.

وی افزود: کلاس های تابستانی و محفل انس با قرآن و مراسم تکریم مادران از دیگر برنامه های اجرا شده است. با توجه به فعالیت وهابیت در این منطقه و ایجاد شبهات با برخی از افرادی که تحت تأثیر این شبهات قرار گرفته بودند ارتباط گرفتیم و نتایج خوبی در این گفت وگوها حاصل شد.

این شرکت کننده مهرواره اوج در توضیح برنامه های آتی خود برای ارتقای نهضت خدمت رسانی، گفت: بنا داریم تعداد بیشتری از نیازمندان منطقه را شناسایی کنیم تا بتوانیم هدفمندتر به آن ها کمک کنیم.

حجت الاسلام صنگوریان گفت: نهرهای برخی از روستاها به زهکشی احتیاج دارند و تصمیم گرفته ایم که مردم را پای کار حل این مشکل بیاوریم و با مجوز راه و ترابری لوله های بتنی کار کنیم؛ در صورت موفقیت در این پروژه تنها در یک روستا ۱۵۰ هکتار زمین زیر سطح کشت می رود و اکثر جوانان آنجا شاغل می شوند.

وی از مانع تراشی‌های نهادهای دولتی برای ایجاد اشتغال گله کرد و افزود: برخی مراکز دولتی که باید برای ایجاد اشتغال مجوز بدهند مبالغ بالایی را طلب می کنند و مواردی هم داشته ایم که کشاورزان را جریمه سنگین کرده اند.

امام روستای سویچیتی در پایان تصریح کرد: ما در تمام این ۱۳ روستا رابط فعال داریم و برای رفع مشکلات مردم قدم بر می داریم اما هدف ما از همه این اقدامات کار فرهنگی است. الحمدلله تاحدی هم موفق بوده ایم چراکه ابتدا که ما آمدیم مردم خیلی خوشبین نبودند و اعتماد پیدا نمی کردند و در حال حاضر این اعتمادسازی صورت گرفته و آنها نیز پای کار آمده اند.

تلاش یک طلبه برای محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و حل مشکل آب شرب + عکس

تلاش یک طلبه برای محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و حل مشکل آب شرب + عکس

تلاش یک طلبه برای محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و حل مشکل آب شرب + عکس

تلاش یک طلبه برای محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و حل مشکل آب شرب + عکس

تلاش یک طلبه برای محرومیت زدایی از ۱۳ روستا و حل مشکل آب شرب + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha