شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیاده روی اربعین

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: در سفر آقای الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران توافق قبلی ما که در بغداد ۳۰ هزار نفر بود، به ۶۰ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سعید خطیب زاده در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران به سفر دیروز الکاظمی نخست وزریر عراق به تهران و لغو روادید هوایی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: ترتیبات اجرایی این موضوع طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

لغو روادید بین ایران و عراق | قول الکاظمی برای افزایش زائران اربعین

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: پیش از این هیئت دولت ایران لغو روادید برای اتباع عراقی را منوط به لغو روادید عراق برای اتباع ایرانی تصویب کرده بود.

وی با اشاره به افزایش سهمیه زائران ایرانی مراسم اربعین، گفت: در سفر آقای الکاظمی نخست وزیر عراق به ایران توافق قبلی ما که در بغداد ۳۰ هزار نفر بود، به ۶۰ هزار نفر افزایش یافت.

خطیب زاده افزود: مقامات بهداشتی و اجرایی دو کشور در تلاش اند تا حداکثر زوار با رعایت مسائل بهداشتی بتوانند برای مراسم اربعین به عراق سفر کنند.

وی سفر آقای الکاظمی به ایران را در راستای تقویت روابط خوب بین دو کشور دانست و تصریح کرد: آقای الکاظمی اولین مقام عالی رتبه در این سطح است که بعد از مراسم تحلیف آقای رئیسی به ایران سفر کردند.

خطیب زاده با بیان اینکه در این سفر گفتگوهای بسیار خوبی در حوزه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بین ایران و عراق صورت گرفت گفت: تمرکز بر مسائل تجاری و اقتصادی و پروژه‌های در دست اقدام مانند پروژه راه آهن بصره - شلمچه و همکاری‌ها در حوزه‌های انرژی از این دست اقدامات بین دو کشور است. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha