جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه شورای نهادهای حوزوی استان ایلام

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی تصریح کرد: یکی از راه های ادای حق شهدا معرفی آنان به جامعه است؛ ما وظیفه داریم رشادت ها و جانفشانی های این عزیزان را بیش از پیش به اطلاع مردم برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان، گفت: مرحوم طالب پیری پور یکی از نیروهای ورزیده در دفاع مقدس بود و حتی حکم فرماندهی هم داشت. در دوره ای که برای غواصی شرکت کرده بود بعد از اتمام دوره و بازگشت به حوزه به دلیل عوارض مربوط به بمب های شیمیایی ظاهراً ریه های ایشان صدمه دیده بود و بعد از چند روز به شهادت رسید.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام یاد شهید کیهانی از شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: ایشان علی رغم این که در اندیمشک زندگی می کرد اما اصالتاً اهل شهرستان دره شهر استان ایلام بود؛ پس باید این شهید عزیز هم به عنوان شهدای روحانی ایلام معرفی شود.

وی تعداد شهدای روحانی استان ایلام را با احتساب این دو شهید ۱۳ تن برشمرد و افزود: یکی از راه های ادای حق شهدا معرفی آنان به جامعه است؛ ما وظیفه داریم رشادت ها و جانفشانی های این عزیزان را بیش از پیش به اطلاع مردم برسانیم. برای مثال شهید ملاحی متأسفانه آنچنان که در خور شأن ایشاناست، به سیره او پرداخته نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبی را که می بایست در کنگره شهدای استان ایلام به آن توجه شود تأثیرات و نقش مرحوم آیت الله حیدری ایلامی و مرحوم حجت الاسلام تعمیرکاری در دوران دفاع مقدس دانست.

مدیر حوزه علمیه ایلام در پایان تصریح کرد: فعالیت های طلاب جهادی در سیل لرستان و ایلام، زلزله سرپل ذهاب و همچنین در دوران کرونا باید در این کنگره مطرح شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha