پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بازدید حوزه علمیه شهرکرد از مدرسه علمیه گندمان و بروجن

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ایجاد انگیزه در داوطلبین ورودی به حوزه علمیه بسیار مهم است، گفت: باید آینده روشن برای داوطلبین ورود به حوزه علمیه ترسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام اسحاق سعیدی، سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری امروز ضمن بازدید از مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن و نور الثقلین گندمان، در جلسه‌ای با ائمه جمعه و مدیران مدارس این شهرها به برسی مسائل و مشکلات مدارس پرداخت.

مدرسه قرآنی بروجن افتتاح می شود

در ابتدای جلسه حجت الاسلام مهدیه ضمن خوش‌آمدگویی، در خصوص همکاری مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن و نورالثقلین گندمان و نحوه پذیرش برای این دو مدرسه گزرشی ارائه و از افتتاح مدرسه قرآنی در بروجن خبر داد.

آینده روشن مدرسه نورالثقلین گندمان

در ادامه حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه گندمان با قدردانی از زحمات متولیان مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن، هدف از تاسیس مدرسه نور الثقلین را تقویت مدرسه علمیه بروجن دانست و گفت: طلاب این منطقه بسیار مستعدند و باید رسیدگی به آن‌ها به نحو مطلوب صورت پذیرد.

وی افزود: جذب طلبه برای مدرسه نورالثقلین با دقت بالا انجام شده است.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه مدرسه نورالثقلین فعلا زیر نظر مدرسه علمیه بروجن فعالیت خواهد کرد، بیان کرد: مدرسه علمیه گندمان زمین‌های کشاورزی و موقوفاتی دارد که آینده روشنی را برای این مدرسه رقم خواهد زد.

لزوم فراهم سازی محیط مناسب برای تحصیل طلاب

حجت الاسلام سید محمد احمدی، امام جمعه بروجن همدر این جلسه اظهار داشت: تاسیس مدرسه علمیه گندمان در مرحله اول بسیار خوب و مناسب بود، ولی مسائل جزئی وجود دارد که می بایست مرتفع گردد.

امام جمعه بروجن ادامه داد: توسعه حوزه علمیه بسیار مهم است و در قدیم مردم برای ارتقا سطح معنوی شهرها حوزه علمیه تاسیس می‌کردند.

وی افزود: باید فضای رقابت سالم در تحصیل و تهذیب بین طلاب مدارس علمیه بروجن و گندمان ایجاد شود و طلاب این دو مدرسه باید در تحصیل و تهذیب و تزکیه نفس از یکدیگر پیشی بگیرند.

حجت الاسلام احمدی، ایجاد رقابت سالم بین این دو مدرسه در رشد طلبه و فراهم سازی محیط مناسب برای تحصیل طلاب را خواستار شد.

آینده روشن برای داوطلبان ورود به حوزه ترسیم شود

حجت الاسلام اسحاق سعیدی، سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در سخنانی گفت: جذب داوطلب ورود به حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی (شیوع بیماری منحوس کرونا و سرانه جمعیت) کار بسیار دشواری است که بحمدالله مدارس علمیه بروجن و گندمان در این موضوع خوش درخشیدند.

وی، مدرسه علمیه گندمان را توسعه دهنده و باعث تقویت مدرسه بروجن دانست و اظهار کرد: ایجاد انگیزه در داوطلبین ورودی به حوزه علمیه بسیار مهم است. باید آینده روشن برای داوطلبان ورود به حوزه ترسیم کرد.

حجت الاسلام سعیدی همچنین به منظور ارتقاء سطح معنوی منطقه و ارتباط مردم با روحانیت و حوزه خواستار افزایش تعامل علمای دیگر شهرها با این دو شهر و بالعکس شد.

سرپرست حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان از محل تشکیل مدرسه قرآنی بروجن و از مدرسه علمیه نوالثقلین گندمان بازدید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • 123 IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    اره دیگه فقط پیامهای خوب و خوشگل رو بگذارید رو سایت . حقیقت را چه تصدیق کنید و چه تکذیب ، تغییری نخواهد کرد