پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: درکنار مدیریت سخت افزاری، محتوای عرفانی و معنوی اربعین مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه ستاد مردمی اربعین، گفت: در روز اربعین حرکت جدی در سطح شهر باشد و همه امکانات و ظرفیت‌های این عرصه را بسیج کنیم تا در یک روز مراسم برگزار شود تا عظمت و جلوه آن بیشتر باشد.

 وی با تاکید بر ترویج و تبیین هر چه بیشتر مبانی عاشورا و آرمان‌های اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: بسیاری از بیانات امام حسین(ع) نیاز به تفسیر ندارند و به خوبی قابل درک هستند و همه کسانی که عاشق اباعبدالله الحسین(ع) هستند، می‌باید وقت و فرصت بیشتری برای آگاهی از آرمان‌های حضرت و مبانی عاشورا بگذارند و این معنا بیش از پیش در جامعه ترویج شود

امام جمعه قزوین افزود: به همان میزانی که به فیزیک کار که همان برپایی خیمه و موکب در ایام اربعین است، توجه می‌کنید که بسیار هم ضروری است، توجه به مسائل محتوایی اربعین در اولویت و محور کار قرار گیرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح  کرد: امام حسین(ع) در قیام عاشورا برای خودشان بهشت نمی‌خواستند، بلکه هدف حضرت هدایت جامعه به سمت اهداف متعالی الهی بود و در این مسیر جان خود را فدا کردند.

  رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تاکید بر اینکه در تبیین اهداف عاشورا و ابعاد شخصیت اباعبدالله الحسین(ع) رسالت مهم دینی است، عنوان کرد: نباید در اجرای این هدف مهم کوتاهی کنیم و باید در کنار مدیریت سخت‌افزاری، محتوای عرفانی و معنوی اربعین مورد توجه قرار گیرد.

در کنار مدیریت سخت افزاری به محتوای عرفانی و معنوی اربعین توجه شود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha