پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس شورای عالی استان ها با آیت الله اعرافی

حوزه/ دامغان از جایگاه بلندی در تربیت شخصیت‌های ممتاز علمی و حوزوی و دانشگاهی برخوردار و دارای نقش ستودنی در فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی است و این‌همه، نشان‌دهندۀ فرهنگ ایمانی و ظرفیت‌های ممتاز در مردمان آن دیار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه به نکوداشت مرحوم آیت الله حاج شیخ غلامحسین خیری دامغانی ورکیانی، توسط حجت الاسلام و المسلمین رستمیان، مدیر حوزه های علمیه استان سمنان و امام جمعه شهرستان دامغان قرائت شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاع یافتم جمعی از فضلا و علمای دامغان، نکوداشتی به‌پاس شخصیت و خدمات عالم زاهد و مجاهد، مرحوم آیت‌الله آقا شیخ غلامحسین خیری برگزار خواهند کرد و بسیار مسرور و مشعوف و شاکر این اقدام شکوهمند و ارزشمند شدم.

دامغان از جایگاه بلندی در تربیت شخصیت‌های ممتاز علمی و حوزوی و دانشگاهی برخوردار و دارای نقش ستودنی در فرهنگ ایران و انقلاب اسلامی است و این‌همه، نشان‌دهندۀ فرهنگ ایمانی و ظرفیت‌های ممتاز در مردمان آن دیار است.

و در این‌میان و بر اساس اطلاعات موثق، مرحوم آیت‌الله خیری رحمه الله ستاره‌ای درخشان به‌شمار می‌آید؛ دانشمند پارسایی که راهنما و هدایتگر مردمان خوب آن سامان بوده و فضیلت‌های روحی و ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی او حتی پس از مرگ وی، الهام‌بخش و روح‌پرور است.

در تاریخ ما این ستارگان، نورافشان بوده‌اند که در جای جای میهن اسلامی، ملجأ محرومان و پناهگاه ره‌جویان و ستارۀ هدایت بوده‌اند و جامعۀ ما در سایه‌سار وجود نازنین آنان به قله‌های معرفت و فضیلت و به ساحل آرامش و اطمینان، دست می‌یافته است.

امید است این نکوداشت، هشداردهنده و بیدارباشی برای روزگار ما و حوزه‌ها و دانشگاه‌ها و جوانان و جامعه باشد.

از همه دوستان مساعدت‌کننده در برگزاری این نکوداشت، تقدیر می‌نمایم و به روان پاک این عالم پارسا و فرهیخته درود می‌فرستم و سلامت و عزت مردم و روحانیت دامغان را از خداوند خواستارم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

پیام مدیر حوزه‌های علمیه به نکوداشت آیت‌الله خیری دامغانی ورکیانی

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha