جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: اربعین، مانور یاران منتظر ظهور است و هر ساله آمادگی خودمان برای ظهور امام زمان (عج) را با پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهیم و در این راه از هیچ خطری نمی‌ترسیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در گردهمایی موکب‌داران اربعین حسینی  استان که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، گفت: در آیات و روایات درباره کلمه اربعین مطالب بسیار شوق‌انگیزی وجود دارد، برای مثال در آیه ۱۴۲ سوره نساء خدای متعال می‌فرماید سی شبانه‌روز با حضرت موسی(ع) عهد و پیمانی داشتیم، اما کافی نبود و باید تا چهل شبانه‌روز ادامه پیدا می‌کرد تا این کار نتیجه دهد.

 وی افزود: باید دقت کنیم که ریشه‌ اربعین بسیار جدی‌تر از آن است که به مناسک راهپیمایی اربعین حسینی(ع) بسنده کنیم و روایت معروفی در این زمینه وجود دارد که خیلی به آن احتیاج داریم و مانند آبی است که هزار بار هم بنوشیم چیزی جایگزین آن نمی‌شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید اگر کسی چهل شبانه‌روز خودش را برای خدا خالص کند؛ یعنی تهمت نزند، دروغ نگوید و به‌کسی ظلم نکند، چشمه‌های معرفت و حکمت از زبانش جاری می‌شود که  کلام شهید مطهری که تا عمق جان هر کس نفوذ می‌کند، از چشمه‌های حکمت جوشیده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: یکی از چیزی‌هایی که اربعین حسینی را برای ما تفسیر می‌کند، جمله‌ معروف امام صادق (ع) در زیارت اربعین است که فرمودند «خدایا این حسین ما خون دلش را در راه تو بذل و بخشش کرد؛ برای اینکه بندگان تو را از نادانی و سرگردانی نجات دهد» معنی تقوا هم همین موضوع است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: وقتی‌که اربعین شهادت امام حسین (ع) فرا می‌رسد، پیروزی امام حسین (ع) بر یزید و پیروزی حق بر باطل بر همگان آشکار می‌شود و  در عصر روز عاشورا پیروزی حق بر باطل کاملا مشخص شد؛ اما وقتی که چهل شبانه‌روز از این موضوع گذشت، برای تمام انسان‌ها دوست و دشمن و مومن و کافر نمایان شد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: بنابراین مراسم اربعین، به ویژه این حرکت عظیم حماسی و خدایی پیاده‌روی اربعین در حقیقت اعلان پیروزی حق بر باطل است؛ یعنی ما به همه دشمنان اسلام، صهونیست‌ها و ظالمان عالم اعلان می‌کنیم حق پیروز و باطل شکست‌خورده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: اربعین، مانور یاران منتظر ظهور است و هر ساله آمادگی خودمان برای ظهور امام زمان (عج) را با پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهیم و در این راه از هیچ خطری نمی‌ترسیم و  حقیقتا انتظار ظهور امامان را می‌کشیم و می‌گوییم که اگر ما در کربلا نبودیم امروز آن ایثارگری و جانبازی را در محضر امام خود انجام می‌دهیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در این روزها کشتی غول پیکر حامل سوخت همه منطقه را سیر کرد و با آرامش خاصی وارد سوریه شد و سپس تانکر ها به سمت لبنان به حرکت در آمدند و  مردم لبنان احساس کردند که اسرائیل هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این پیروزی مطلق جمهوری اسلامی و مقاوت اسلامی در برابر آمریکا بود که همه این ها از برکات وجود اربعین است.

 امام جمعه قزوین با بیان این که اربعین، مقاومت اسلامی در منطقه را ساماندهی می‌کند، افزود: اربعین، لبنان، یمن و تمام کشور های اسلامی و مسلمانان جهان را متّحد می‌کند و حرکتشان را جهت می‌دهد، و شما عزیزان برای این مجموعه با برکت خدمت‌رسانی می کنید.

 وی افزود: شهید سلیمانی بزرگترین موکب‌دار اربعین حسینی بود؛ چراکه بزرگترین موکب‌ها مانند صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، به برکت مجاهدت‌های ایشان بنا شده است و این امنیتی که در موکب‌سازی و موکب‌داری در عراق دیده می‌شود توسط سردار شهیدمان به وجود آمده است.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: باید بسیار تلاش کنیم که جنبه‌های ایمانی، عرفانی و اخلاقی اربعین بیشتر مد نظرمان باشد، برای این‌که آن‌قدر تاثیرگذاری معنوی موکب‌داران و هیئتی‌ها گسترش پیدا کند که نتیجه‌اش کاهش ظلم و فساد در جامعه باشد.

 امام جمعه قزوین با گرامیداشت مجهادت‌های شهیدان مدافع حرم و خادمان اربعین سال‌های گذشته که به رحمت خدا پیوستند، اظهار کرد: جای دوستان و یارانی که در سال‌های گذشته در این راه تلاش‌های بسیاری متحمل شدند خالی است و شایسته‌ است در کربلای معلی نائب‌الزیاره آن‌ها باشید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در پایان گفت: حرکت با برکت شما همراه با رعایت قوانین و مقررات باشد و آن چیزی که باید از ناحیه ما مورد توجه قرار بگیرد این است که برادران ایمانیِ عراقی میزبان ما در این حماسه عظیم هستند و طوری فعالیت کنیم که آرزوی آنها برآورده شود و  زحمت‌ها و بی‌خوابی‌هایی که در این راه می‌کشید امروزه بسیار معنا پیدا کرده است و ان‌شاءالله سال‌های آینده موانع برداشته شود و آن ازدحام چند ده میلیونی را شاهد باشیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha