شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی عباسی

حوزه/ جامعةالمصطفی خود را مسئول ارائه پیام انسانی، معنوی و الهی اسلام و عرضه چهره حقیقی اسلام در مقابل کسانی که به دنبال تحریف این چهره ناب هستند، می‌داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، با تسلیت ایام اربعین سیدالشهدا(علیه‌السلام) گفت: در روایات اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، زیارت سیدالشهدا(علیه‌السلام) در اربعین حسینی، یکی از علامات پنجگانه مؤمنان ذکر شده است.

وی، در ادامه، ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید، ابراز امیدواری کرد تا سالی سرشار از موفقیت و توفیقات الهی در مسیر کسب معارف اسلامی و تعالی دانشی داشته باشیم و با برطرف شدن بلیه فراگیر کرونا، آموزش‌های حضوری رونق بگیرد.

رئیس جامعةالمصطفی به تأثیرات دوران کرونا بر نظام تعلیم و آموزش اشاره نمود و یادآور شد: در این دوران، رویکردها و روش‌های کاری تغییر یافته و ظرفیت‌های بالقوه ای شکل‌گرفته است که می‌توان آنها را برای ادامه مسیر آموزشی و پژوهشی حفظ و تقویت نمود.

وی، ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی و تدابیر اتخاذشده براساس زیرساخت‌های موجود جامعةالمصطفی در قوام نظام آموزشی المصطفی در شرایط کرونا اظهار داشت: جامعةالمصطفی یکی از موفق‌ترین کارنامه‌ها را در آموزش‌های برخط ارائه نموده است، به گونه‌ای که با همکاری و همراهی استادان، طلاب و دانش‌پژوهان، توانستیم صدهاهزار ساعت آموزش آنلاین اجرا نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت رعایت اقتضائات خاص آموزش‌های حوزه بانوان اشاره نمود و یادآور شد: ناظر به اقتضائات و شرایط، آموزش‌های غیرحضوری می‌تواند بخش در خور توجهی از نیازهای دانشی این حوزه را برطرف سازد.

وی توسعه بنای جدید و فاخر مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی را در پردیسان مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: امیدواریم رویکرد جدید، آثار زیادی بر گسترش تعلیم و آموزش‌های بانوانی داشته باشد.

رئیس جامعةالمصطفی، تصریح کرد: فرصت حضور شما خواهران گرامی در محیط علمی، تربیتی و بین‌المللی جامعةالمصطفی، یکی از توفیقات الهی است؛ باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم، زیرا فرصت‌ها به سرعت می‌گذرد و باید در کنار برنامه‌ریزی برای خلق فرصت‌ها، استفاده مناسب و بهره‌گیری هر چه بیشتری از آن داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، ضمن تأکید بر اینکه جامعةالمصطفی رسالتی تمدنی دارد و این مسئولیت بزرگ جهانی را بر دوش خود احساس می‌کند، خاطرنشان کرد: این مسئولیت تمدنی، با نگاه به خلق آینده جدید برای بشریت، داعیه بلند و آرمان والایی است که باید در مسیر تحقق این مهم گام برداریم.

وی افزود: بشریت امروز تحت تسلط فرهنگ و تمدنی است که بر جامعه بشری سایه افکنده و با نگاهی مادی و منفعت‌طلبانه بر هستی، تسلط خود را بر ابعاد سیاسی، روابط میان دولت‌ها، روابط اقتصادی، فرهنگی و فکر، جان و روح انسان‌ها بسط داده است.

رئیس جامعةالمصطفی، با بیان اینکه مراکز علمی بسیاری در جهان در خدمت توسعه نگاه و فرهنگ غربی بر جهانیان هستند، یادآور شد: به جرئت می‌توان گفت تنها نقطه‌ای که داعیه فرهنگ انسانی- جهانی برای بشریت دارد، انقلاب اسلامی است؛ جامعة‌المصطفی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی، خود را متعهد به بسط و نشر این گفتمان انسانی، معنوی، اخلاقی و عدالت‌خواهانه می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به ستم‌های روزافزون دنیای مدرن بر بشر امروز اشاره نمود و یادآور شد: در این دنیای ناعادلانه، سکوت در برابر ظلم‌هایی که بر مظلومان عالم روا داشته می‌شود، اوضاع را تلخ‌تر نموده است؛ زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه فلسطین و یمن به خاک و خون کشیده می‌شوند و دنیا با سکوت خود، مهر تأییدی بر این رویه بیرحمانه می‌زند.

وی رنج اشغال و ستم بیگانگان در سرزمین‌های اسلامی، به ویژه افغانستان و عراق را تنها بخشی از دنیای ناعادلانه تمدن غربی در سالیان اخیر دانست و ابراز داشت: ندای عقلانیت، معنویت و عدالت، رسالتی جهانی و بر عهده مجموعه بزرگی همانند جامعةالمصطفی است؛ المصطفی خود را متعهد به گام نهادن در مسیر عمل به این رسالت الهی می‌داند.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، با بیان اینکه جریان تحریف حقیقت اسلام، خسارت‌های فراوانی به اسلام عزیز تحمیل ساخته است، اظهار داشت: جامعةالمصطفی خود را مسئول ارائه پیام انسانی، معنوی و الهی اسلام و عرضه چهره حقیقی اسلام در مقابل کسانی که به دنبال تحریف این چهره ناب هستند، می‌داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha