پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار ظفری

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه جامعه ما نباید درگیر مرزهای سیاسی باشد، گفت: امروز زمان قهر کردن نیست، بلکه باید برای تشکیل تمدن اسلامی در جامعه تلاش کنیم و فراموش نکنیم که ما امت امام حسین(ع) و فرزند عاشورا هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع در استان همدان، با اشاره به مجاهدت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، و سال‌های پس از جنگ، اظهار داشت: رزمندگان و پیشکسوتان ما افرادی هستند که هزاران دلیل برای عدم حضور در جبهه‌های نبرد داشتند، اما بدون توجه به همه آنها پا در عرصه نبرد با دشمن و دفاع مقدس گذاشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان با مشکلات بسیاری روبرو بودند، گفت: پیشکسوتان ما برای حفظ ارزش‌ها و دین اسلام با تمام وجود پا در میدان نبرد نهادند و لحظه ای از این حضور دلسرد نشدند.

سردار ظفری افزود: رزمنده‌ای که وارد میدان نبرد می‌شد به دوستان خود اینگونه وصیت می‌کرد که اگر شهید شدم، دستان مرا از تابوت بیرون بگذارید تا همه بدانند دست‌های من خالی است و اگر زنده هم برمی‌گشت هیچگونه توقعی از کسی نداشت، چرا که حضور خود را برای رضایت خداوند می‌دانست.

وی عامل اصلی موفقیت در دفاع مقدس را توسعه اندیشه امام خمینی(ره) در جبهه‌ها و در بین رزمندگان دانست و عنوان کرد: عنوان پیشکسوت، مختص به قشر فرماندهان و نظامیان نیست، بلکه منظور از پیشکسوت، یک مقام و رسالت است، همانند شهید سلگی که پس از جنگ و جانبازی تازه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی ورود کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه تکریم از پیشکسوتان به فرهنگ اصیلی در کشور تبدیل شده است، یادآور شد: باید بدانیم اگر تمرکز جامعه بر پیشکسوتان و تکریم جایگاه آنها نباشد، قطعا در آینده به مشکل بر خواهیم خورد، بنابراین برگزاری چنین مراسماتی یکی از نیازهای ضروری جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما نباید درگیر مرزهای سیاسی باشد، خاطر نشان کرد: امروز زمان قهر کردن نیست، بلکه باید برای تشکیل تمدن اسلامی در جامعه تلاش کنیم و فراموش نکنیم که ما امت امام حسین(ع) و فرزند عاشورا هستیم.

انتهای پیام./
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha