شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 979767
۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷
علی لندی

رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه در پیام های جداگانه ای، درگذشت علی لندی، نوجوان فداکار و قهرمان ایذه‌ای را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه در پیام های جداگانه ای، درگذشت علی لندی، نوجوان فداکار و قهرمان ایذه‌ای را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت رئیس جمهور:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند.

درگذشت غم‌انگیز فرزند عزیزم علی لندی، نوجوان غیور ایذه‌ای، مایه تأسف و تاثر گردید. نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز وبوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها، ثبت خواهد شد.

داستان ایثار این قهرمان ملی، باید به زبان هنر و قلم اصحاب فرهنگ و رسانه به گونه‌ای تاریخی روایت شود تا این نوجوان اسوه، الهام‌بخش نسل‌های آینده فرزندان ایران اسلامی باشد. بی شک، هر ایرانی به داشتن چنین فرزندان غیوری به خود می‌بالد.

اینجانب، درگذشت تأثر برانگیز فرزند عزیزمان را تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان آن مرحوم از درگاه پروردگار متعال، صبر و تسلی خاطر مسألت دارم.

پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

عروج آسمانی نوجوان فداکار و قهرمان ایذه‌ای علی لندی موجب تاسف و تأثر گردید.

اقدام این نوجوان با غیرت و رشید ۱۵ ساله که برای نجات دو بانوی گرفتار در حادثه آتش‌سوزی جان خویش را شجاعانه نثار کرد بار دیگر در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز آتش‌نشان جلوه‌های ایثار و از جان گذشتگی ملت سلحشور ایران را در یادها زنده کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت عروج دلاورانه این نوجوان قهرمان به مردم شریف استان خوزستان و شهرستان ایذه، خانواده داغدار و گرانقدرش و سایر وابستگان، برای روح پاکش علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

 پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه:

اِنّا لله‌ وَ اِنّا اِلَیهِ‌ راجِعون‌

درگذشت زنده‌یاد 'علی لندی' نوجوان فداکار ایذه‌ای که برای نجات‌ دو بانوی محصور در آتش از جان شیرین خود گذشت، موجب تالم و تاثر گردید.

اقدام غیرتمندانه‌ این نوجوان فداکار نمایانگر روحیه‌ شجاعت‌ و فتوت‌ فرزندان این سرزمین است‌ و قطعاً ایثار و ازخودگذشتگی‌ او در یادها و خاطره‌ها باقی خواهد ماند.

فقدان این عزیز را به خانواده محترم تسلیت و برای بازماندگان از خدای بزرگ صبر و اجر مسالت دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    بر زبان هر خردمنداین سرود __هست جاری بر جوانمردان درود __ با سلام و احترام بر والدین عزیز و بزرگوار این نوجوان جوانمرد ، آسمانی شدن این دلبند گرامیشان را تسلیت عرض نموده و برایشان از خدای مهربان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم . با عرض ادب ،محمد مهدی اسلامی .