پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست صمیمی مدیر حوزه های علمیه با مدیران مدارس استان قم/ حجت الاسلام و المسلمین ملکی

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: بزرگان ما با مردم داری دین را حفظ کردند و با صبر و حلم مردم را به دین دعوت کردند، لذا باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و حضور طلاب در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بابل، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه بابل، در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) این شهر، با بیان این که حضور طلاب در عرصه‌های مختلف عامل اعتلای فرهنگی دینی جامعه است، گفت: ترویج دین بدون اخلاص ممکن نیست.

وی با اشاره به این که یکی از مشکلات جامعه شیعی فاصله بین ایمان و عمل است که باید برطرف شود و این وظیفه علما و فضلا است، افزود: برخی بصورت شناسنامه‌ای شیعه‌ هستند، اما مطابق قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) زندگی نمی‌کنند؛ باید در مقام عمل شیعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: باید با عمل و نه سخنرانی افراد را به ایمان و عمل صالح که همان سبک زندگی مؤمنانه است، دعوت کرد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر این که نقش برجسته علما و روحانیون در نشر و گسترش معارف دینی در جامعه همیشه محسوس بوده است، اظهار کرد: روحانیت همواره با امنیتی که در بین مردم به وجود می‌آورند از جمله اقشار اثرگذاری هستند که مردم همواره به آنها پناه می برند.

وی با بیان این که روحانیت باید در تواضع، ادب و سلوک الگویی از رفتار پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد، افزود: بزرگان ما با مردم داری دین را حفظ کردند و با صبر و حلم مردم را به دین دعوت کردند، لذا باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و حضور طلاب در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مهم است و باید این امر مهم مورد تأکید قرار گیرد و در جامعه بسط و گسترش یابد.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان با تاکید بر اینکه امروز همه ما بر سر سفره شهدا هستیم، گفت: شهدا مایه افتخار ما هستند و نباید کاری کنیم که مدیون این خون ها شویم.

در این مراسم ضمن تجلیل از خدمات حجت الاسلام عباسی، مدیر سابق حوزه علمیه بابل، حجت الاسلام قنبری به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha