یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ اسلام آباد میں علماء و ذاکرین کانفرنس برائے تحفظ حقوقِ مكتب تشیع و عزاداری (۴)

حوزه/ آیت الله محسن علی نجفی گفت: ۱۶۲ راوی شیعه در کتب معتبر اهل سنت، یعنی دو صحیح و چهار سنن وجود دارد که از آنان ۱۵۶۰۰ روایت نقل شده است و اگر شیعیان را کافر بنامند باید از صحاح سته خود شان دست بردارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن علی نجفی، عالم ارشد دینی پاکستان، مترجم و مفسر قرآن و رئیس جامعه الکوثر اسلام آباد، در کنفرانس علما و ذاکرین در اسلام آباد به رفتار تبعیض آمیز دولت اشاره کرد و گفت: اصلا به نفع کشور نیست که نهاد یا حکومتی با همکاری احزاب تکفیری در رابطه با شهروندان میهن پرست آن کشور یا مردم یک منطقه یا در مورد پیروان یک مکتب خاص، تبعیض قائل شود.

وی در ادامه افزود: ما میهن پرست هستیم و در این کشور هیچ کس میهن پرست تر از ما نیست و می خواهیم آن را توسط این کنفرانس به جهانیان نشان دهیم و به شما بگوییم که شما با تبعیض علیه شیعیان وطن دوستی را زیر پا گذاشتید.

شیخ محسن نجفی خطاب به کسانی که شعارهای ضد ملی و "شیعه کافر" سر می دهند، گفت: آیا معنی این شعار را می دانید که علیه شیعیان شعار کفر را به کار می گیرید؟ شما باید بدانید که ۱۶۲ راوی شیعه در کتب معتبر اهل سنت، یعنی دو صحیح (صحیح بخاری و صحیح مسلم) و چهار سنن (ترمذی، ابوداوود، نسایی و ابوماجه) وجود دارد که از آنان ۱۵۶۰۰ روایت در این کتاب های روایی اهل سنت نقل شده است و اگر شیعیان را کافر بنامید این به این معنا است که شما باید از صحاح سته خود دست بردارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha