شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امیریان

حجت الاسلام امیریان ضمن اشاره به ابعاد طرح رشد و تعالی حوزه علمیه  و اهداف اجرای این طرح گفت: مهارت بخشی و توان افزایی از اهداف طرح رشد و تعالی حوزه علمیه اصفهان است.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان پیرامون طرح رشد معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: طرح رشد برای پرورش نسلی انقلابی و مکتبی، پیرو قرآن و عترت در دوازده ساحت برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این طرح با توجه به ابعاد گوناگون فردی و اجتماعی طلاب با رعایت اولویت ها و ترتیب منطقی، مباحث تربیتی و مراحل رشد مخاطب، یک نظام تربیتی برای شکوفا کردن استعدادهای طلاب در جهت کمال ارائه می کند.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد اهداف طرح افزود: طرح با شش هدفِ، نخست تعمیق باورهای دینی، ملکه شدن رفتارهای اساسی، تجربه کردن رفتارهای ارزشی، اهتمام ویژه به اخلاق عملی، رعایت زیّ طلبگی  و ششم فراگیری مهارت های مورد نیاز در ساحت های مختلف، برنامه ریزی شده و اجرا میگردد.

وی در مورد هدف ششم از اهداف طرح، اظهار داشت: توضیح در مورد همه ابعاد طرح، وقت زیادی را می طلبد ولی باید گفت یکی از اهداف مهم طرح، مهارت بخشی به طلاب می باشد که در چند سال اخیر با بلوغ طرح، کیفیت آموزش مهارت های نیز ارتقاء یافته است.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد مهارت ها، بیان داشت: طلبه در بدو ورود به حوزه علمیه اصفهان وارد طرح رشد می شود و در ترم اول خود در پایه اول از مبحث خود مراقبتی که تقریباً شامل اطلاعاتی در مورد طب اسلامی، زی طلبگی، آینده طلبگی، مباحث مشاوره می باشد، بهره مند می گردد.

وی ادامه داد: طلاب در ترم دوم از مباحث تئوری و عملی ورزش با حضور اساتید و مربیان ورزشی استفاده خواهد کرد که البته در ایام شیوع کرونا و غیر حضوری شدن کلاس ها، فایل های تصویری ورزش در خانه بصورت هفتگی در کانال های مورد دسترسی طلاب بارگذاری و مورد استفاده آنها قرار گرفته و در پایان ترم آزمون های تست جسمانی با آیتم های دو میدانی و دراز نشست از طلاب اخذ میگردد.

حجت الاسلام امیریان توضیح داد: انجام این تست ها در سال های بعد می تواند میزان برخورداری طلاب از وضعیت جسمانی و فیزیک طلاب از حین ورود به حوزه تا فارغ التحصیلی را ارزیابی نماید.

وی در مورد عناوین مهارتی در پایه دوم حوزه علمیه اصفهان ایراز داشت: در ترم اول عنوان سواد رسانه همراه با کلیپ ها، محتوای جزوه و صوت تدریس اساتید به طلاب ارائه میگردد و در ترم دوم عنوان حدیث خوانی شامل اطلاعات مختصر از هر معصوم به همراه احادیث منتخب به طلاب ارائه می گردد که در پایان سال هر طلبه باید از هر معصوم حداقل ۳ تا ۵ حدیث را به انتخاب خود حفظ و ارائه دهد.

وی در مورد عناوین پایه سوم حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: در ترم اول مبحث حساس مبانی ولایت فقیه  و در ترم دوم عنوان رایانه که شامل ساخت پاور، اکسل و وُرد می شود مورد آموزش قرار می گیرد.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد برنامه های سال جاری، گفت: در سال جدید عنوان مبلغ یاری در پایه چهارم به طرح اضافه گردیده است و همچنین چون گذشته عناوین خوشنویسی(خط تحریری) و تصحیح قرائت نیز بصورت شناور در پایه های مختلف ارائه می گردد که بعد از اتمام پایه سوم آزمون مختصری به عمل خواهد آمد.

وی در پایان افزود: این طرح مربی محور است و با اهداف تربیتی مصوب شده است، ولی متاسفانه در سه سال اخیر بدلیل مجازی شدن آموزش ها مجبور شدیم فقط به مبحث مهارتی  در فضای مجازی بپردازیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha