جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه مروی

حوزه/ به مناسبت سالگرد حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شهریاری آثار ودست نوشته های او به همت مدرسه علمیه مروی چاپ و منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شهریاری یکی از با سابقه ترین اساتید حوزه علمیه مروی در علوم معقول و تفسیر صاحب کرسی درس بود و شاگردان فراوانی تربیت کرد.

بعد از  رحلت این استاد عالم با پیگیری های حجت الاسلام عبدالهی، مدیر مدرسه علمیه مروی تهران، آثار مکتوب استاد شهریاری برای تنظیم و تبدیل به کتاب به معاونت پژوهش مدرسه تحویل شد و به مناسبت اولین سالگرد ارتحال آن مرحوم، آثار و دست نوشت این استاد فقید ویراستاری، تجمیع و چاپ می شود.

حجت الاسلام حیدری، کارشناس پژوهش مدرسه علمیه مروی در این باره بیان کرد: دست نوشته های مرحوم استاد شهریاری با همکاری خانواده آن مرحوم جمع آوری شده است و شامل دو رساله در حقیقت انسان و اطوار وجودی او و دیگری در مراتب هستی و یک مجموعه مستقل در باب اوصاف بهشتیان است که مجموعه متون عرفانی ایشان بر پایه آیات و روایات است.

وی با اشاره به سیر نگارش این آثار گفت: کار پیاده سازی متون در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ توسط واحد رسانه حوزه مروی به پایان رسید و با همکاری یکی از شاگران مرحوم شهریاری کار تحقیقات و پژوهش آن در حال پیگیری است.

کارشناس پژوهش مدرسه علمیه مروی تصریح کرد: دو رساله فوق الذکر در یک مجلد در حدود ۱۵۰ صفحه رقعی آماده چاپ خواهد شد و پیش بینی می شود کار آماده سازی آن  اوایل آذر ماه سال جاری به پایان برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجتبی محسنی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    باسلام وعرض ادب خدمت استاید محترم وبا درود به روح بلند استاد شهریاری که به حق فقدان آن بزرگوار ثلمه ایست جبران ناشدنی.خیلی زود ازدستش دادیم. خدایش رحمت کند ودر جوار رسوالله(ص)قرین فرماید.ایشان عمری را درراه حق مجاهدت کردند وتمام دعبشان ترویج معرف اسلامی بود.هنوزهم دلتنگشان هستم.