سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید سجاد موسوی

حوزه/ کارشناس رسانه و فعال فرهنگی به خلأ معرفی اربعین در ابعاد جهانی اشاره کرد و گفت: تبیین و بیان حقیقت اربعین در بُعد بین‌المللی یک نیاز ضروری و فوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،   سید سجاد موسوی در میزگرد بررسی ابعاد رسانه‌ای اجتماع میلیونی اربعین که در قم برگزار شد، اظهار داشت: اربعین امروز به نماد اسلام و تشیع تبدیل شده است.

وی با بیان این که اساس پیاده‌روی اربعین ترکیب دو عنوان عشق و ایمان است، افزود: وقتی به این دو ترکیب نگاه می‌کنیم هم استواری انسان را از نگاه معرفتی و از نظر حکمت نظری که به آن مبانی اصلی عاشورا یعنی شهادت سیدالشهدا (ع)است می‌رسیم که پایبندی انسان و تجدید بیعت با این میثاق را بیان می‌کند.

موسوی افزود: مسئله بعدی از بُعد روان‌شناختی و معرفتی انسان است چرا که این پیاده‌روی تأثیر فراوان و بی‌نظیری روی انسان‌ها می‌گذارد.

وی به نقش رسانه‌ها در تبیین این حرکت بی‌نظیر اشاره کرد و گفت: نشان داده واقعیت اربعین و همدلی و همراهی که در این سفر و تجمع وجود دارد وظیفه‌ای رسانه‌ها است که در عرصه بین‌المللی تاکنون به‌ خوبی عمل نشده است.

کارشناس رسانه و فعال فرهنگی به توطئه‌های دشمنان نظام اشاره کرد و گفت: از زمانی که شور و اشتیاق مردم دنیا برای حضور در پیاده‌روی اربعین بیشتر شده است شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی و ماجراهای ضد تشیع و اسلام هراسی ایجاد و بیشتر شده است که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دشمنان اسلام برای ضربه‌زدن به وحدت مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اربعین ما صرفاً برای ایران و ایرانی کار انجام نمی‌دهیم چرا که ایرانیان بحث اربعین و چرایی آن را می‌دانند، باید استراتژی ما از این حرکت برای کل دنیا باشد.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه برای تبیین حرکت عظیم اربعین باید فعالیت‌ها و اقدامات بیشتری انجام شود، گفت: باید این موضوع برای نسل‌های آینده به‌صورت منطقی تبیین شود. صرف اینکه جنبه تاریخی و احساسی آن را بگوییم کافی نیست.

وی اضافه کرد: در این برهه زمانی که به‌وضوح مشاهده می‌کنیم دشمنان چه توطئه‌هایی علیه اسلام انجام می‌دهند، وجود اربعین برای اتحادبین مسلمانان بسیار مناسب است و باید این مسئله حفظ شود.

موسوی تصریح کرد: قطعاً رسانه دراین‌خصوص می‌تواند مؤثر باشد و همان‌طور که تا امروز هم بسیاری از اقدامات توسط رسانه‌ها انجام شده است البته این اقدامات هدفمند و در یک چارچوب نبوده است که باید این اتفاق رخ دهد.

خبرنگار: عباسعلی محمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha