پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نعمت احمدپور

حوزه/ مداح اهل‌بیت (ع) با اشاره به تجمع میلیونی مردم سراسر جهان در کربلای معلی گفت: وحدت، همدلی و آزادگی سه پیام پیاده‌روی عظیم اربعین است.

نعمت احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به اربعین حسینی و حضور میلیون‌ها زائر در مراسم باشکوه این روز در کربلای معلی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین و تجمع میلیونی عاشقان سیدالشهدا در این مسیر و کنار حرم امام حسین (ع) در یک روز مشخص نه‌تنها در دنیا نمونه‌ای ندارد بلکه بی‌نظیر است.

وی بیان داشت: امروز در حالی مردم از جای‌جای دنیا در کربلای معلی حضور پیدا می‌کنند که این شرایط را مدیون شهدای جبهه مقاومت و خصوصاً امام شهدا، شهید حاج قاسم سلیمانی هستیم.

احمدپور با بیان این که دشمنان اهل‌بیت (ع) همواره در صدد این بودند مانع تجمع شیعیان شوند، افزود: نه‌تنها توطئه‌های چندین دهه‌ای آن‌ها نتوانست یاد و خاطره سیدالشهدا را از دل مردم بیرون کند بلکه شاهد این هستیم که هرساله شور و اشتیاق مردم چندین برابر می‌شود.

وی افزود: حرکت عظیم کربلا و حقانیتی که در مسیر امام سوم شیعیان وجود داشت موجب شده که بعد از گذشت قرن‌ها هنوز هم سیره و روش این امام همام تمامی عاشقان و آزادگان دنیا را به خود جلب کند.

مداح اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: یکی از ابعاد عاشورا اربعین امام حسین (ع) است که لحظه‌به‌لحظه آن برای ما درس عبرت است به‌طوری‌که ریختن اشک برای امام حسین (ع) و در کنار عبرت‌آموزی از این واقعه موجب شده است که بتوانیم مسیر ایشان را طی کرده و در برابر دشمنان بایستیم.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: هم زمانی اربعین حسینی با هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلیری‌های شهدای است که به‌مانند مولای خودشان در برابر ظلم و تجاوز ایستادند.

احمدپور تاکید کرد: مکتب شهدا همان مکتب عاشورا است که بارها در طول جنگ تحملی نمود پیدا کرد و نتیجه آن را می‌توان در ۸ سال دفاع مقدس دید.

مداح اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: در طول تاریخ از نمونه‌ها زیاد بوده است که انسان‌های آزاده و دین‌دار در برابر ستمگران زمان خودشان ایستادند و در کشورمان نیز هرجایی که انقلاب احساس خطر کرد، جوانان به سیدالشهدا(ع) تاسی کردند و در برابر ظلم و ستم ایستادند به‌طوری‌که امروز روزبه‌روز انقلاب اسلامی ایران پربارتر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha