جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین تجلیل از ۶۰ رزمنده دفاع مقدس شهرستان آبادان برگزار شد

حوزه/ آیین تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آبادان، با حضور جمعی از مسئولان استانی، در سالن سینما مهر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، آیین تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آبادان، با حضور جمعی از مسئولان استانی، دو شنبه شب در سالن سینما مهر این شهرستان برگزار شد.

در بخشی از این آیین، سردار عبدالرضا حاجتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، با اشاره به دلاوری‌های مردم آبادان، اظهارداشت: دشمن پس از تصرف خرمشهر تمام توان خود را به‌کار گرفت تا با پیشروی آبادان را محاصره و اشغال کند ولی مقاومت مردم و رزمندگان مانع سقوط شهر شد.

وی افزود: ارتش بعث اگر آبادان را به تصرف خود در می‌آورد شاید کسی جلودار حرکت ارابه جنگی آن نبود اما جوانان آبادانی در کنار ارتش، سپاه و بسیج کارهای بزرگی در آن زمان انجام دادند و مانع سقوط شهر شدند.

سردار حاجتی با تأکید بر ثبت خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بخصوص شکست حصر آبادان در قالب کتاب ادامه داد: مدافعان شهر خاطرات خود را ثبت کنند تا نسل‌های آینده بدانند که چه افتخاراتی برای شکست حصر آبادان انجام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان اظهارداشت: آبادان واقعاً مظلوم واقع شده به خصوص باغ‌موزه دفاع مقدس که باوجود پالایشگاه، منطقه آزاد اروند و شهرداری متأسفانه از کمترین امکانات رفاهی برخوردار نیست.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از ۶۰ رزمنده پیشکسوت آبادانی عرصه دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha