پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نعمت ولایت امتداد و ثمره عملی توحید است، گفت: برای جریان یافتن عینی و حقیقی حکومت الهی، اصل ولایت نه انقطاع یافته و نه در جنبه‌های مدیریت اجتماعی و سیاسی محدود می‌شود که تحقق این اصل در عصر ظهور نیز به‌صورت ولایت‌فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، به تبیین نقش ویژه طلاب و حوزویان در جلوگیری از تحریف حقایق دینی و انقلابی پرداخت.

وی اظهار کرد: انقلاب به دلیل اینکه ادامه نهضت توحیدی انبیا و ائمه (ع) است، از ابتدا تاکنون‌که بحمدالله تبدیل به شجره طیبه نظام اسلامی شده است و در حال سپری کردن دهه پنجم خویش است در معرض انواع تحریف بوده و هست.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها هشدار داده‌اند از اول انقلاب، خط ثابت دشمن همین بود که به مردم ایران بگوید با گسستن پیوندی که بین ایران استعماری دوران پهلوی با آمریکا بود، پدر ملت ایران درآمده است. با صدها زبان و وسیله، اوضاع را بد جلوه می‌دهند برای اینکه روحیه مردم تضعیف بشود. خلاصه حرفشان هم این است که باید در مقابل آمریکا کوتاه آمده و ایستادگی نکنید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه موضوع ولایت‌فقیه حقیقت دینی و تاریخی است که باید طلاب و حوزویان نسبت به تحریف آن هوشیار باشند، تصریح کرد: در فرهنگ تشیع ولایت، امتداد و ثمره عملی توحید است و برای جریان یافتن و سریان عینی و حقیقی حکومت الهی، اصل ولایت نه انقطاع می‌یابد و نه در جنبه‌های مدیریت اجتماعی و سیاسی محدود می‌شود و تحقق این اصل در عصر ظهور نیز به‌صورت ولایت‌فقیه وجود خواهد داشت.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه مکتب امام (ره) از دیگر اهداف مهم جریان تحریف است، ادامه داد: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب خطر تحریف امام (ره) به‌عنوان یک هشدار باید در گوش و چشم مسئولان کشور، صاحب‌نظران فکری انقلاب، شاگردان قدیمی امام، کسانی که علاقه به این راه دارند و عموم جوانان، فرزانگان، دانشگاهیان، حوزویان تلقی بشود.

وی تصریح کرد: تحریف شخصیت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای‌نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود مهدویت و انتظار را از دیگر رئوس تحریف دشمنان برشمرد و گفت: آموزه مهدویت و مقوله انتظار به این لحاظ که همواره عامل پیش برنده و بن‌بست شکن جبهه حق در طول تاریخ بوده است، هدف آماج تحریف‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار و امید به انسان جرأت اقدام و حرکت و نیرو می‌بخشد، ازاین‌رو دشمنان تفکر و اعتقاد به مهدویت که این اندیشه را به زیان خود می‌دانند همواره تلاش کرده‌اند تا آن را از اذهان مردم بزدایند و یا مفاهیم اعتقاد به مهدویت را تحریف کنند، به همین دلیل همه مردم به‌ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی باید نسبت به این امر هوشیار و بیدار بوده و رسالت خود را به‌درستی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha