پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
واحدی

حوزه/ معاون امور حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: کلاس های حوزوی امسال به صورت نیمه حضوری و با بهبود شرایط کرونایی به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، گردهمایی سالانه اعضای هیئت امناء واحد های حوزوی خواهران استان سمنان به مدت یک روز در مجتمع حوزوی الزهرا(س)  سمنان برگزار شد.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور در این گردهمایی گفت: برنامه‌ها سال گذشته به صورت غیرحضوری برگزار می‌شد که باتوجه به شرایط مطلوب بیماری و سرعت واکسیناسیون، تلاش می‌شود کلاس‌ها به صورت نیمه حضوری و با ایجاد شرایط بهتر حضوری برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی افزود: حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در کشور فعال است و استان سمنان نیز با پذیرش بیش از ۴۰۰ طلبه جدید در مدارس علمیه، جمعیت خوبی از طلبه فعال دارد.

وی افزود:  هیئت امناء مدارس علمیه ناصران دین خدا هستند. بنا به گفته امام خمینی(ره) برای ساخت و مدیریت مدرسه علمیه لازم است که مردم به میدان بیایند تا اینگونه پایه های دین خدا محکم شود، دولت ها وظیفه دارند از حوزه های علمیه حمایت کنند، ولی حوزه های علمیه نباید به دولت ها وابسته باشند؛ باید هرچه بیشتر برای مردمی ساختن حوزه های علمیه تلاش کرد.

کلاس های حوزه خواهران نیمه حضوری برگزار می شود

زیرساخت‌های آموزش حوزه علمیه خواهران در استان مطلوب  است

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این گردهمایی گفت: زیرساخت‌های آموزشی حوزه علمیه خواهران در استان مطلوب  است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: تبلیغ در دنیای امروز باید همراه با تحول باشد؛ امکانات و زیرساخت های حوزه های علمیه خواهران مناسب تر از حوزه های برادران است.

وی ضمن اشاره به اهمیت آموزش های حوزه علمیه خواهران افزود: بانوان باید سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اسلامی را بین خانواده و فرزندان تبیین و ترویج کنند.

گفتنی است، نشست هیئت امنای حوزه‌های علمیه خواهران به صورت سالانه و نشست فصلی مدیران مدارس علمیه با هدف انسجام بخشی و هدف گذاری دقیق‌تر برنامه‌ها در راستای جریان یافتن اهداف و برنامه‌ها برگزار می‌شود.

کلاس های حوزه خواهران نیمه حضوری برگزار می شود

حجت الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه گرمسار هم در این گردهمایی گفت: تفاوت حوزه علمیه با دانشگاه در عمق علمی و بُعد معنوی است و انتظار بر این است بر معنویت و دوری از نمره گرایی تاکید بیشتری شود.

وی افزود: برای رسیدن به انتظاراتی که از هیئت امناء وجود دارد ابهاماتی موجود است خصوصا این که برخی از انتظارات خارج از اختیار مدیران مدارس علمیه و هیئت امناء می باشد.

کلاس های حوزه خواهران نیمه حضوری برگزار می شود

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس نیز در این جلسه گفت: متاسفانه مشکلات فرهنگی ما بیشتر از مشکلات اقتصادی است و از حوزه علمیه انتظار می رود در رفع این مشکلات تلاش کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ساره ملک زاده IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    ل،فا کلاسهاراتاترم جدید مجازی کنید من بچه کوچیک دارم دوتا ازکرونامیترسم و راهم ددوره لطفا این آرم را مجازی کنید تا کروناهست وهواسرده
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
    0 0
    سلام خواهش میکنم این تر م را تا دی ماه ماه مجازی برگزارکنیدواقعا خیلی سخته تواین سرما وشرایط بریم حوزه حداقل تا ترم بعد به امیدتان هم واکسیناسیون بیشترشده هم اینکا فصل روبه گرما میره ومریضی کمتره