شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ادامه دادن راه اهل بیت(ع) است، اضافه کرد: مراسم های عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) سیاست ائمه معصومین(ع) بود تا یاد و نام و قیام حضرت زنده بماند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، شامگاه شنبه در یادواره ۲۳شهید طلبه و روحانی شهرستان خوی که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مقام و منزلت شهید و شهادت نزد خدای متعال به اندازه ای والاست که ائمه معصومین برای خود و برای محبین شان آروزی شهادت کرده اند، امام علی (ع) برای خود و مالک اشتر آرزوی شهادت می کند.

وی ادامه داد: کسی که در میدان رزم به شهادت می رسد را غسل و کفن نمی کنند و روز قیامت با همان لباس به محشر می آید تا همه بدانند که این شهید فردی است که برای استقرار دین از همه چیز خود گذشته است و نه تنها شهدا بلکه جایی که آن ها دفن شده اند پاک و مقدس است، و لذا تربت اباعبدالله الحسین (ع) این اندازه مقدس است که سجده بر تربت حضرت حجاب های هفتگانه بین انسان و خداوند را پاره کرده و سجده را به محضر حق تعالی می برد و این به دلیل تقدس شهید و شهادت است.

امام جمعه ارومیه با بیان این که بر اساس روایات بالاتر از هر نیکی، نیکی دیگری است، اما اگر انسان در راه خداوند به شهادت برسد بالاتر از آن وجود ندارد، افزود: کسانی که به دین معرفت پیدا کرده اند، آرزوی شهادت می کنند؛ کسی نمی تواند مقام واقعی شهدا را درک کند و روز قیامت ارزش آن مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و ادامه دادن راه اهل بیت(ع) است، اضافه کرد: مراسم های عزاداری و گریه بر امام حسین(ع) سیاست ائمه معصومین(ع) بود تا یاد و نام و قیام حضرت زنده بماند. این قیام به سمتی می رود که دنیا را احاطه کند و با وجود محدودیت های کرونایی حدود ۱۷ میلیون نفر در اربعین امسال در کربلا حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: روز قیامت همه در مقابل خداوند آماده می شوند تا اعمالشان را وزن کنند و مداد علما را با خون شهدا وزن می کنند و قلم و مُرکب عالمان واقعی دین بالاتر از خون شهدا خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: شهدا در مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تربیت شده اند و براساس روایت یقینا مقام چنین علمایی بالاتر از شهداست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha