یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ڈاکٹر عبدالغفور راشد

حوزه/ عبد الغفور راشد گفت: مذاکراه طولانی آمریکا با طالبان در قطر برای نجات ارتش خود بود و طالبان تحت یک سری شرایطی با خروج ارتش آمریکا از افغانستان موافقت کرده بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» دکتر عبدالغفور راشد، نائب رئیس جمعیت اهل حدیث پاکستان، ضمن محکومیت شدید لایحه ارائه شده در مجلس سنای آمریکا در مورد جنگ افغانستان، گفت: ایالات متحده می خواهد انتقام شکست و بی کفایتی خود را از پاکستان بگیرد.

وی گفت با اشاره به ناکامی آمریکا در افغانستان افزود: پاکستان همواره برای از بین بردن تروریسم از منطقه همکاری کرده است. اما پس از شکست جنگ در افغانستان و عقب نشینی نیروهای آمریکایی، دولت بایدن می خواهد مردم از آن آگاه نباشند و در مورد آن در سنای آمریکا قانونی را طرح کند، زیرا جامعه بین المللی و مردم آمریکا از دولت در مورد جنگ افغانستان سوال می کنند. واقعیت این است که ایالات متحده نمی تواند جنگ ۲۰ ساله خود را از دید جامعه بین المللی پنهان کند. همه می دانند که ایالات متحده بر اساس ادعاهای دروغین افغانستان را به ویرانه تبدیل کرده و هزاران بی گناه را به شهادت رسانده است و تعداد زیادی از سربازان خودش نیز کشته شده است اما چیزی بدست نیاورده است.

دکتر عبدالغفور راشد تاکید کرد: حادثه ۱۱ سپتامبر توسط پاکستان انجام نشده است و این کشور ایالات متحده را برای حمله به افغانستان دعوت نکرده است. پاکستان همواره گفته است که گفتگو و مذاکره راه حل مشکل افغانستان است.

وی مذاکره قطر را راهی برای فرار آمریکا از افغانستان دانست و گفت: مذاکراه طولانی آمریکا با طالبان در قطر برای نجات ارتش خود بود و طالبان تحت شرایطی با خروج ارتش آمریکا از افغانستان موافقت کرده بود، اما متاسفانه دولت آمریکا اتهامات نادرستی علیه پاکستان زده و از این راه ها می خواهد مردم خود را بیشتر فریب دهد ولی مردم دیگر فریب نخواهند خورد زیرا مردم دیگر حاضر نیستند دروغ های سیا سرویس امنیتی آمریکا را بپذیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha