شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین خواستار حضور نماینده حوزه استان در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای شهر شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز به همراه معاونان مدیریت حوزه علمیه استان قزوین با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر ضمن تسلیت ایام سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) به حدیث نورانی از حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند «کسی که دو روزش با هم برابر باشد، زیان کار است. کسی که امروزش بدتر از دیروزش باشد، از رحمت خدا به دور است». با توجه به این حدیث شریف همه باید تلاش کنیم که در رفتار و صفات و سجایای اخلاقی هر روز بهتر از دیروز و هر سال بهتر از سال دیگر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز به واسطه فضای فرهنگی  و بحران های اقتصادی همه دلسوزان و مردم به نوعی نگران از عدم مشارکت مردم در انتخابات بودند، ولی خوشبختانه با درایت و تدبیر رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه ها ی دشمنان و استکبار جهانی به خوبی از این آزمون مهم وسرنوشت ساز با سرافرازی و اقتدار عبور کردند

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز به واسطه حضور یک دولت انقلابی و با روحیه جهادی انتظارات را بالا برده و مسئولین باید با اهتمام جدی در صدد رفع مشکلات جامعه باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: حوزه علمیه قزوین یک نهاد فرهنگی است که مطالبه گری جدی در عرصه های مختلف به ویژه موضوع فرهنگی داشته و در حال حاضر جلسات منظمی با نهادهای حوزوی از قبیل (سازمان تبلیغات –حوزه علمیه خواهران –دفتر امام جمعه – اداره کل اوقاف و امور خیریه –مرکز خدمات حوزه علمیه) داشته و توانستیم مصوبات خوبی را به مرحله اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی و اقتصادی بسیار ضروری است و پیشنهاد ما این است که نماینده ای از حوزه علمیه قزوین در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای شهر حضور داشته  باشد تا به تعامل بین حوزه علمیه و شورا استمرار ببخشد.

وی اظهار کرد: شما اعضای  شورای اسلامی شهر که مدت چهار سال در این مسئولیت قرار دارید کاری  کنید که سنت حسنه ای برای آینده باشد و مصوباتی را جهت هر چه بیشتر تعامل و همکاری بین حوزه علمیه و شورای برای همیشه داشته و این مسئله را به خوبی نهادینه کنید.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: برنامه های شما در عرصه فرهنگی باید بازتاب گسترده ای در شهر و بین مردم داشته باشد؛ طرح های فرهنگی که به صحن شورای اسلامی شهر ارسال می شود در اولویت قرار بگیرد. حوزه علمیه قزوین هم می تواند در ارزیابی طرح های فرهنگی و دینی شورای اسلامی شهر را یاری کند.

همکاری و تعامل شورای شهر با حوزه علمیه قزوین افزایش می یابد

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha