شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام آسیابانها قزوین

حوزه / کارشناس دینی در قزوین گفت: محبان پیامبر(ص) و منتظران مهدی(ع) باید پیام وحدت را در جهان طنین انداز کرده و قلب ها را تصرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به مناسبت دهه آخر ماه صفر مراسم سوگواری، ظهر امروز از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، در محوطه مدرسه علمیه شیخ الاسلام برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، حجت الاسلام آسیابانها از اساتید حوزه علمیه قم ضمن تسلیت ایام آخر ماه صفر گفت: یکی  از بهترین الگوهای اخلاقی، سیره عملی زندگی پیامبر اسلام(ص) است که متاسفانه الگوی اخلاقی زندگی این بزرگ مرد اسلام را نتوانسته‌ایم برای مردم مطابق با نیازهای امروز جامعه مدرن بیان کنیم.

 حجت الاسلام آسیابانها خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم(ص)، اسوه اخلاق بوده و در قرآن به عنوان رحمت برای عالمین معرفی شده هم برای مؤمن وهم غیر مؤمن رحمت است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) عاملی مهم در وحدت مسلمانان سراسر جهان و آموزه های آن حضرت راهگشای سعادت دنیوی و اخروی انسانهاست و از آیات مختلف قرآن به خوبی استفاده می‌شود که نبوت، رحمت و لطف خدا بر جهان بشریت است و اگر انبیا نبودند انسان‌ها راه آخرت و دنیا را گم می‌کردند، لذا پیامبر اعظم هم مایه رحمت برای انسان هست.

استاد حوزه اظهار کرد: نبی اکرم (ص) برای هدایت و به سعادت رساندن همه جهانیان مبعوث شدند، بنابراین ایشان از شخصیت جهان‌الشمول برخوردار بودند و همه آحاد جامعه از گوشه ‌گوشه جهان می‌توانند منش و رفتارحضرت را الگو قرار دهند.

وی اظهار کرد:  پیامبر گرامی اسلام مایه رحمت برای بشریت در این دنیا و در آخرت هستند، و ما باید به عنوان مسلمان و پیروان پیامبرگرامی اسلام(ص) باید پیرو آن حضرت باشیم و اخلاق ما اخلاق نبوی باشد.

 کارشناس مسائل دینی در قزوین گفت: محبان پیامبر و منتظران مهدی(ع) باید پیام وحدت را در جهان طنین انداز کنند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha