جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهر ارا

حوزه / مدیر مدرسه علمیه مدرسه سردارین قزوین گفت: احادیث نورانی و گهربار امام رضا(ع) نسبت به دیگر اهل بیت(ع) زیاد است، به طوری که کتاب‌های جامع و بیانات منسجم از امام رضا(ع) گردآوری شده  و باید برای ترویج معارف رضوی تلاش گسترده‌ای صورت گیرد.

حجت الاسلام اسدالله مهر آرا، مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، ضمن تسلیت ایام شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) گفت: حوزه های علمیه سراسر کشور می‌توانند نقش موثری در گسترش احادیث رضوی داشته باشند.

حجت الاسلام مهر آرا خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) در ارتباط با پدر و مادر، در ارتباط با فرزند و خانواده دارای جایگاه ویژه ای بودند و در ارتباط با خانواده، فرزند و پدر و مادر، سبک کامل اسلامی در زندگی داشته و احادیث زیادی در موضوع سبک زندگی اسلامی بیان فرمودند.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین تصریح کرد: امام رضا(ع) و یاران آن حضرت در پیاده کردن معیارهای درست زندگی الگو بودند و حتی امام رضا(ع) در نامه‌ای شیوه‌های رفتار با مردم را بیان کرده است، در حالی که شاید کمتر منابعی در اسلام داشته باشیم که بدین شکل مباحث را در تمام ابعاد بیان کرده باشد.

وی اظهار کرد: اگر ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) مورد مطالعه قرار گیرد، می‌توان دریافت که امام رضا(ع) چه اقیانوس بی‌نهایتی را در اختیار ما قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: وجود کتاب‌های متعدد درباره روایات و احادیث امام رضا(ع) نشان می‌دهد که ما در بخش‌های مختلف از جمله احکام فقهی، اخلاقی و اعتقادات با میراث گران‌بهایی از روایات و احادیث امام رضا(ع) مواجه هستیم که باید مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) علاوه بر اصحاب، شاگردانی داشتند که در دربار و حاکمیت ظالم آن وقت ورود کردند و باعث شدند که خون شیعیان حفظ شود و از لطمات زیاد به شیعیان جلوگیری شود.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مانند دیگر پیشوایان معصوم(ع) به زیور فضایل اخلاقی و کمالات نفسانی آراسته و از هر گونه زشتی و پلیدی و رذایل اخلاقی منزه بودند و در این راه گفتار و رفتارش الگو و سرمشق دیگران بود.

 مدیر مدرسه علمیه مدرسه سردارین قزوین گفت: احادیث نورانی و گهربار امام رضا(ع) نسبت به دیگر اهل بیت(ع) زیاد است، به طوری که کتاب‌های جامع و بیانات منسجم از امام رضا(ع) گردآوری شده  و باید برای ترویج معارف رضوی تلاش گسترده‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha