شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/ امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان گفت: دولت اعتبارات خوبی جهت حل مشکلات مردم و جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز شهر یاسوج ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، گفت: امام جعفر صادق (ع) در نصحیتی فرمودند: هر کسی نسبت به اهل بیت پیامبر شناخت و ایمان دارد، باید شبانه روز نفس خود را محاسبه کند و در این راستا کارهای خوب را تداوم می بخشد و اگر گناه و خطایی در نامه عمل دارد، از آن گناهان استغفار کند.

امام جمعه یاسوج، استغفار را باعث معطر شدن انسان از مسیر گناهان دانست و به اعمال انسان هایی که باعث انحراف و دوری از اعمال عبادی می شود اشاره کرد و ادامه داد: معصومین علیهم‌السلام بهترین شیعیان را کسانی دانستند که هم نوعان خود را به سوی اخلاق، دین و مسائل شرعی با عمل، فرهنگ‌سازی و زبان هدایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: دنیا در پیشگاه خداوند ارزش ندارد، بلکه آخرت برای اهل تقوا و مومنین دارای ارزش و جایگاه است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: باید با عمل خود دیگران را به خدا، معنویت و اسلام دعوت کنید و رفتارهای ما در جامعه باید هدایت گرانه مردم به سوی خدا، اخلاق و معنویت باشد.

وی تصریح کرد: جایی که ارزش‌ها و شعائر دینی و اسلامی در حال ضربه خوردن است، باید ایستادگی کرد که ارزش ها بر زمین نماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت سیزدهم به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: این سفر پر خیر و برکت بوده و خواهد بود، ضمن اینکه اعتبارات خوبی به طرح های نیمه تمام یا در حال اجرا در استان اختصاص یافت که بخش مهمی از این مبلغ به طرح های نیمه تمام اختصاص می یابد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اگر طرح ها و پروژه به اتمام برسند و یا مورد بهره برداری قرار گیرند، رونق خوبی در استان شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت جدید گام های خوب و حرکت انقلابی از جمله در زمینه واکسیناسیون انجام داده و در زمینه کنترل قیمت برخی از اقلام از جمله سیمان و آهن‌آلات نیز تلاش کرد، گفت: سیاست های خوبی دولت سیزدهم در دست اقدام دارد و توقع نیز همین است که با حرکت های انقلابی و جهادی جهت حل مشکلات مردم و جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تاکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن داشتن موقعیت ها و ظرفیت های مناسب، پروژه ها و طرح های بر زمین مانده ای دارد که با پایان آنها، بخشی از کارها رونق می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بنده از نزدیک او را دیدم، شخصیتی است که نسبت به مردم دلسوز بوده و دغدغه آنها را دارد و برای مردم احترام قائل است.

وی به ظرفیت های استان و طرح‌های نیمه تمام برای فعالیت آنها جهت رونق تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شخصی مردمی و دلسوز و برای مردم احترام قائل است، در خودرویی که همراه وی بودیم با گشاده رویی و عاشقانه با همه محدودیت های امنیتی، به تیم حفاطتی برای کمک به مردم دستور به توقف خودروها برای دیدار با آنها داده می شد، بنابراین مسئولان جمهوری اسلامی باید این گونه باشند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ضمن احترام و رفعت، نسبت به مسائل قاطع بود و با شجاعت، جسارت و قاطعیت پیگیر موضوعات و مسائل مردم و جامعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: این روحیه که مسئولان جمهوری اسلامی خاکی و در میان مردم حضور داشته باشند بسیار مهم بوده و همان طور که مقام معظم رهبری بیان کردند، او از این روحیه برخوردار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: استاندار استان نیز در ابتدای قبول مسئولیت با این سفر هیئت دولت روزهای پرکاری داشت و اعتبار خوبی به طرح های عمرانی و غیرعمرانی استان اختصاص پیدا کرد و نقش موثری در زمینه زیرساخت ها، اشتغال و تولید مورد نظر خواهد داشت.

وی به عدم اجازه ذبح قربانی توسط رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: با همه رأفت و مهربانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، فردی جدی، پرکار و پر تلاش است و همچنین تلاش داشت نامه های مردمی توسط خود او تحویل گرفته شود در این راستا مسئولان باید مردمی باشند.

امام جمعه شهر یاسوج به روز جهانی کودک و اینکه تربیت کودک و افزایش جمعیت مورد تاکید است، افزود: پیامبر اسلام فرمود: «فرزندان را بر سه خصلت تربیت کنید: حب پیامبر، حب اهل بیت پیامبر و سوم تلاوت قرآن تربیت کنید» که این سه ویژگی تربیتی است که کودک را بزرگ، آرمان گرا و باعث تلاش برای دستیابی به ویژگی های ارزشمند پیامبر و اهل بیت او و قرآن می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه به روز کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: بخشی از راه های دفع بلا اجرای دستورات و قوانین الهی است، از طرفی در ساخت و ساز ها، حفاظت از منابع و جنگل ها باید تدبیر داشت، گاهی آتش سوزی رخ می دهد که باعث از بین رفتن جنگل های ما می شود.

امام جمعه یاسوج به شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت و ولایت امام عصر (عج) اشاره کرد و گفت: مقام امامت مقامی است که آن شخص خلیفه خداوند بوده و تمام موجودات عالم در قدرت و اختیار او است، زیرا بین خلق و خالق واسطه است؛ بنابراین امام نطق همه موجودات عالم را آگاهی دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha