پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی مولفه‌های زیادی برای قدرت کشورها مطرح است، گفت: مولفه اصلی قدرت در جمهوری اسلامی، مردم هستند و آنچه باعث تقویت کشور، می‌شود حضور مردم در صحنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با تقدیر از زحمات شبانه روزی پرسنل نیروی انتظامی در راستای ایجاد امنیت در کشور، اظهار داشت: احترام به نیروی انتظامی، احترام به امنیت و تقویت سرمایه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه امنیتی که امروز مردم استان همدان آن را احساس می‌کنند مرهون زحمات شبانه روزی نیروهای مسلح است، گفت: آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران با آرمان‌های نظام‌های سیاسی دنیا متفاوت است و یکی از این آرمان‌ها و اهداف برتر، مسئله عدالت و تحقق آن در جامعه می‌باشد.

امام جمعه همدان افزود: عدالت در عرصه‌های مختلف نه به عنوان یک توصیه اخلاقی که یک الزام فقهی، حقوقی در قرآن کریم است و لذا همه آحاد ملت و حاکمیت موظف هستند به دنبال دستیابی و تحقق عدالت حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در راس اهداف نظام اسلامی، موضوع عدالت مطرح شده است، یادآور شد: اگر امنیت وجود نداشته باشد، تحقق اهداف و پیشرفت کشور امکان پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه پس از ایجاد امنیت در کشور، شاهد توسعه، تحقق عدالت و مبارزه با فساد خواهیم بود، گفت: سرمایه اصلی برای پیشرفت کشور، مسئله امنیتی است که نیروهای مسلح آن را ایجاد می‌کنند و با پشتوانه همین امنیت است که می‌توانیم در برابر مستکبرین ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه نظام و حاکمیت ضعیف توانایی تحقق آرمان‌ها را ندارد، خاطرنشان کرد: ملت ضعیف، تحت اراده مستکبرین قرار خواهد گرفت و دیگران برای او تصمیم خواهند گرفت و از او به عنوان یک گاو شیرده تعبیر می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: در برخی کشورهای شمالی که حاکمیت ضعیفی وجود دارد شاهد هستیم که دیگران برای آنها تصمیم می‌گیرند و برنامه ریزی می‌کنند، بنابراین برای تحقق آرمان‌های یک ملت لازم است تا مولفه‌های قدرت تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی مولفه‌های زیادی برای قدرت کشورها مطرح است، گفت: مولفه اصلی قدرت در جمهوری اسلامی، مردم هستند و آنچه باعث تقویت کشور، می‌شود حضور مردم در صحنه است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت توجه به این سرمایه عظیم اجتماعی، یادآور شد: بالاترین مسئله خدمت به مردم است و نیروی انتظامی از آنجایی که ارتباط فراوانی با مردم دارد، باید بسیار مراقب این مسئله و نوع ارتباط با ولی نعمتان کشور باشد که البته این طور هم هست و رفتار مناسبی را در این حوزه شاهد هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha