یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 982113
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی شهرستان ارومیه

حوزه/ معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمع آوری ۱۲ میلیون از اسناد شهدا در کشور خبر داد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به اینکه راه و سیره شهدا چراغ راه هدایت افراد جامعه است، گفت: باید دستاوردهای دوران دفاع مقدس در جامعه برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

وی ادامه داد: در موضوع جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس در لرستان کمبود اعتبار را حل خواهیم کرد که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و تعامل دستگاه های فرهنگی هستیم.

معاون فرهنگی و آموزشی سارمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری یادواره های شهدا در استان خبر داد و گفت: امسال تلاش می شود تا با برگزاری یادواره های شهدا و همچنین مستند شهید بروجردی و شهدای دانش آموز مدرسه فیاض بخش ،یاد و خاطره شهدای لرستانی را گرامی داریم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تاکنون ۱۲ میلیون از اسناد شهدا در کشور جمع آوری شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد اسناد، مراحل دیجیتالی ثبت ۹ میلیون سند به اتمام رسیده است.

محمد زرین جویی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان هم در این دیدار گفت: ۲ هزار و ۴۲۵ والد شهدای گرانقدر ،۱۹۹ جانباز ۷۰درصد و ۸۴۰ آزاد سرافراز لرستانی در قید حیات هستند که باید خاطرات و روایات آن ها از دوران دفاع مقدس ، به صورت جدی به ثبت برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha