جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان شاهرود در بیارجمند افتتاح شد

حوزه/ در مراسمی با حضور مسئولان، مرکز پیشرفت و آبادانی شهرستان شاهرود در بیارجمند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، صبح امروز در مراسمی با حضور مسئولان، نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان شاهرود در بیارجمند افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین رستمیان، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان در این جلسه با بیان اینکه مسئولان در امر خدمت رسانی باید سعی کنند بیشترین نفع را به مردم برسانند، گفت: همه ما باید به این موضوع فکر کنیم که چطور می شود نفعی به دیگران رساند چرا که به فرموده امام(ره) انقلاب ما انقلاب پابرهنگان بود و آن هایی که صاحب زر و زور بودند هیچ جا به یاری این انقلاب و کشوربر نخواستند و همه جا همین قشر مستضعف و متوسط جامعه بودند که در همه عرصه ها وسط میدان عمل به یاری ازمردم کشورشان ایستاده بودند.

وی با اشاره به اینکه هنوز بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی در گوشه هایی از این مرز و بوم محرومیت هایی می بینیم که خوشایند نیست و نیازهای اولیه یک روستا تامین نشده است، افزود: بیارجمند مفتخر است به داشتن امام جمعه ای مطالبه گر که همیشه فریاد و مطالبات مردم را به گوش مسئولان می رساند و حضور بنیاد علوی در منطقه حاصل همین مطالبات و پیگیری ها است.

رستمیان، حرکت مردم در کنار مسئولان را مهم برشمرد و تصریح کرد: حرکت بنیاد علوی حرکت مبارکی است و مردم باید در کنار نهاد آبادانی و پیشرفت نقش آفرینی کرده و برای رشد و توانمند شدن خود و روستاهای منطقه حرکت کنند، قطعا با این هم افزایی، مسئولان هم پای کار می آیند چرا که کار، کار مردم است و باید برای خدمت به مردم حرکت کرد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به بازدید خود از منطقه بیارجمند، اهمیت فرزندآوری را مهم خواند و عنوان کرد: فرزندآوری باید به یک فرهنگ در منطقه تبدیل شود تا در ادامه جمعیت جایگزین داشته باشیم.

در ادامه این آیین امام جمعه بخش بیارجمند با بیان اینکه گام دوم انقلاب استکبار جهانی را به لرزه درآورده و یکی از قدم های آن همین استقرار نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در این منطقه کم برخوردار است، ابراز داشت: روزی که ما به قلعه گنج استان کرمان سفر کردیم تا از نزدیک با عملکرد بنیاد علوی آشنا شویم، درخواست حضور بنیاد را در منطقه بیارجمند داشتیم و برای محقق شدنش همه سختی ها را به جان خریدیم چرا که منطقه ما قبل از انقلاب بیمارستان و خیلی امکانات دیگرداشت، اما کم کم بساط پیشرفت جمع شد و جای خود را به پس رفت داد، جوان ها به شهر مهاجرت کردند، افراد مسن فوت کرده و ما روز به روز کوچک تر شدیم و امروز بیارجمندی که چهل پارچه آبادی دارد، در حال خالی شدن است.

وی آینده نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی را روشن تلقی کرد و افزود: نبود پزشک ماهردرمنطقه و انتقال پزشکان صفر کیلومتری که آمده اند تا داده هایشان را روی مردم بیارجمند پیاده کنند باعث شده سلامت مردم به خطر بیفتد و هم مردم به شهرها مهاجرت کنند اما از امروز به بعد امید آن داریم تا مردم دست به دست هم داده و با همکاری مسئولان و جهاد گران بنیاد علوی، جمعیت مردم منطقه را تثبیت کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار شاهرود که به نمایندگی در این آیین شرکت کرده بود با ابراز خرسندی از حضور بنیاد علوی در منطقه که باعث تسهیل در امرخدمت رسانی خواهد شد، گفت: ما در دورترین نقطه از بیارجمند از جمله اسب کشان به صورت ویژه برای افزایش و تثبیت جمعیت برنامه ریزی کرده تا بتوانیم با همراهی بنیاد علوی و رساندن حداقل یک خدمت جمعیت را در منطقه ماندگار کنیم.

وی افزود: سند آبادانی و پیشرفت هر روستا به صورت مجزا تهیه و ظرفیت آن ها شناسایی شده است تا با همکاری مردم و نهاد، با  منطقه ای آباد وپر رونق رو به رو شویم.

در پایان این مراسم، عبدالحسین احمدی یکی از موثرین بیارجمندی عدم حضور استاندار و دیگر مسئولان شهرستان را اوج محرومیت و مظلومیت بیارجمند دانست و تصریح کرد: این بی توجهی برای اثبات محرومیت منطقه کافی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha