چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نقش آفرینی اقتصادی عشایر در تامین گوشت، لبنیات، صنایع دستی و گردشگری گفت: حمایت از این قشر برای تحقق شعار سال رسالت مسئولان باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، ظهر دوشنبه در جمع مسئولان حوزه عشایری و معاونان استاندار سمنان با بیان اینکه بحث روستا و عشایر در مقوله اقتصاد مقاومتی بسیار دارای اهمیت است و به راستی می‌توان گفت روستا محل تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: بحث اقتصاد مقاومتی و همچنین توجه به روستاها مورد تاکید ریاست جمهوری قرار دارد و به صورت جد پیگیری می‌شود.

وی افزود: ما در بحث تولید گوشت به سمت خودکفایی در حال حرکت بودیم که بحث کمبود نهاده‌های دامی باعث شد تا در سال‌های گذشته حتی شاهد واردات گوشت باشیم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه نگاه به تولید داخل بحثی است که مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار دارد و روستاییان در این مهم نقش تأثیر گذاری دارند، افزود: اهمیت کار روستا و عشایر در بحث تولیدات کشور بسیار روشن و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه امکانات شهری باید در روستاها نیز استقرار یابد، اما لازم است برای رسیدن به بهره‌وری اقتصادی و دستیابی به کار و تولید، پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: در کنار ارائه خدمات در روستاها همچون استقرار واحدهای بوم گردی، ما در روستاها برای اشتغال‌زایی نیاز به تولید و طرح‌های منتهی به اشتغال‌زایی و تولید داریم.

وی افزود: ما امروز شاهد هستیم سرمایه و اعتبار برای خانه سازی و ویلاسازی به سمت روستاها سرازیر می‌شود، اما به سمت تولید هدایت نمی‌شود که برای جلوگیری از هدر دادن سرمایه، نیاز است تا سرمایه و اعتبار به سمت تولید نیز هدایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در بحث تولیدات کشاورزی در روستاها، برای جلوگیری از هدر رفت انرژی، سرمایه و محصول، اولویت بندی کشت توسط سازمان متولی امر انجام شود، بیان کرد کشت‌گلخانه ای و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در روستاها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha