جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید به خاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم، گفت: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چند بُعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مانوس شوند و با فعالیت‌های آتش به اختیار مجاهدانه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، شامگاه روز سه شنبه در دیدار تعدادی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی، با بیان اینکه در جنگ چند بُعدی دشمن علیه ملت ایران رسانه‌ها و فضای مجازی نقش آفرینی می‌کنند، گفت: فعالیت در عرصه فضای مجازی سختی‌ها و دشواری‌هایی دارد و فعالان این فضا مستقیماً در برابر امپراطوری رسانه ای استکبار صف آرایی می‌کنند.

وی با اشاره به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعالانه جوانان در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: معظم له در یکی از بیانات شان می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است که مصداق بارز آن شاید همین نقش آفرینی رسانه‌ای و فضای مجازی است و فعالیت در فضا در واقع فتح خرمشهری دیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با یادآوری اهمیت فضای مجازی تاکید کرد: باید در این عرصه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، فضایی که در حال رسیدن به بلوغ است در سایه فعالیت فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی علاوه بر اینکه قدرت خنثی سازی فعالیت‌های دشمنان را دارد قدرت ضربه زدن به آنها را هم داراست.

وی، آینده نگری و امید آفرینی را از وظایف فعالان رسانه ای و فضای مجازی دانست و گفت: جوانان بهترین عناصر برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هستند که در مواقعی ما غافل از این ظرفیت‌ها شده‌ایم و به فهم درست از قدرت جوانان نرسیده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید به خاطر مسائل جزئی و سطحی جوانان را از میدان خارج کنیم، گفت: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چند بُعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مانوس شوند و با فعالیت‌های آتش به اختیار مجاهدانه عمل کنند.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های آتش به اختیار جوانان در این شرایط حساس باید قوام و دوام داشته باشد تا آینده سازان ایران عزیز از اهداف و آرمان‌های نظام، انقلاب و رهبری دفاع کنند.

 آل هاشم با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از فضای رسانه ای و مجازی و داشتن سواد رسانه‌ای باید در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: فعالان فضای مجازی باید از سوء استفاده در این عرصه جلوگیری کنند.

امام جمعه تبریز، تولید محتوای فاخر و اثرگذار در این عرصه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با در نظر گرفتن جنبه‌های سخت افزاری و نرم افزاری خردورزانه و عاقلانه وارد عمل شود.

وی، راه غلبه بر دشمن را قوی شدن در فضای مجازی دانست و گفت: امپراطوری رسانه‌ای دشمن القای یاس و ناامیدی در بین مردم می‌کنند و یک آینده تاریک و مبهم را برای مردم ترسیم می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: دشمن در سطح وسیع و مخرب با القاء دروغ، شایعات و بداخلاقی در حال ضربه زدن به ملت ایران است که اگر خودمان را آماده و مجهز نکنیم دشمن از فضا به نفع خود استفاده خواهد کرد.

وی، جریان سازی در فضای مجازی را یکی از راه‌های غلبه بر دشمنان دانست و گفت: باید جریان‌های بسیار حساب شده را راه بیاندازیم؛ برای مقابله با دشمن نباید نشست و دفاع کرد بلکه باید هجومی وارد عمل شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از رزمندگان فضای مجازی، گفت: مهمترین عامل فتح قله‌های موفقیت انقلاب امروز رسانه‌ها هستند؛ رسانه‌ها باید چشم و گوش مردم باشند و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را در جامعه تبیین کنند.

وی، با بیان اینکه رسانه‌ها در این عرصه به نقش نظارتی خود عمل کنند، ادامه داد: رسانه‌ها باید با اخلاق مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند و از مسئولان به صورت منطقی در راستای عمل به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب نقدی منصفانه و حمایت حکیمانه و منطقی داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بازخوانی مطالبات رهبر معظم انقلاب از فعالان عرصه رسانه ای و فضای مجازی به تبیین وظایف فعالان این عرصه پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    با سلام و احترام بر امام جمعه عزیز و بزر گوار تبریز و مردم بسیار خوب آن ، فقط میخواهم عرض کنم جناب سید عزیز و محبوب از ارشادات بسیار خوبتان صمیمانه تشکر می کنم ، خدای تعالی بر عمر پر برکت و عزتتان بیفزاید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .