پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: با استفاده از هنر فاخر و امکانات روز می توانیم آرمان‌هایمان را بدون ترجمه برای مردم دنیا بیان کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم رونمایی از بازی موبایلی سرافرازان، از تولیدات سازمان فضای مجازی سراج که با موضوع مدافعان حرم و آزادسازی شهر حلب در سوریه و به همت بازی‌سازان قزوینی تولید شده است، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۶۱ سوره فرقان می‌فرماید سراج که همان خورشید است، منبع تولید و جوشش است، درحالی که قمر انعکاس دهنده است. نامگذاری سازمان فضای مجازی سراج پر معنا و برگرفته از آیات قرآن است.

 وی تصریح کرد: قرآن کریم در آیه ۶۰ سوره انفال به ما دستور داده است «و أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، درست است که پسوندهای این آیه باعث می‌شود بیشتر رنگ و بوی نظامی به خودش بگیرد، اما مشخص است باید هر کاری و راهی که می‌دانید علیه دشمنان بشریت و دشمنان ارزش‌های متعالی و کرامت انسانی به کار بگیرید.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه قرآن کریم ما را از مسابقه در مسائل دنیوی منع می‌کند، گفت: قرآن در کسب مقام، مال دنیا و هرچیزِ دنیایی، مسابقه دادن را خوب نمی‌داند اما در مسائل معنوی ما را تشویق می‌کند و می‌گوید در کارهای خیر سرعت بگیرید. اینکه در استان ما جوانان خوب ما در یک میدان مسابقه‌ای اول سرعت گرفتند و بعد به سبقت رسیدند، تبریک عرض می‌کنیم و برایشان موفقیت‌های بیشتری از خداوند متعال خواهانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: این سبک از ورود در عرصه هنر فاخر و استفاده از ابزار و امکانات روز، کاری می‌کند که ما بتوانیم بدون ترجمه خواسته‌ها، چشم‌انداز و آرمان‌هایمان را برای مردم دنیا بیان کنیم. مسائل بسیاری وجود دارد که گفتنشان با الفاظ و ترجمه و عبارات تاثیر چندانی ندارد و بسیاری از کارهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مظلومان و محرومان نیاز به ترجمه و تفسیر نداشت و بدون ترجمه پیام خود را می رساند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha