پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدنصیر حسینی امام جمعه یاسوج

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصادره مقداری آهن پاره و خانه مردم چه دردی از تولید و اشتغال کشور را دوا می‌کند، اگر بانک‌ها نواقص را برطرف کنند رونق تولید و اشتغال در کشور بیشتر و بهتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در دیدار با معاون بانک ملی ایران، اظهار کرد: بانک ها در اقتصاد کشور نقش مهمی داشته و برای رونق تولید و اشتغال زایی  بانکها نسبت به سایر دستگاه‌ها نقش بیشتری دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به دلیل عملکرد بانکها گرفتار شده‌اند کسانی که تولید راه انداختند اما هم خودشان و هم ضامن‌ها زندگی و خانه و دار و ندار خود را از دست دادند، چرا که بانک‌ها زندگی آن‌ها را مصادره کرده اند. سؤال ما این است که چنین کاری چه اثری در تولید و اشتغال دارد؟.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: هدف بانک باید برداشتن مشکلات از دوش جامعه و روان سازی زندگی مردم باشد، اما تعداد بسیار زیادی را می‌شناسیم که عملکرد بانک‌ها مشکلات سنگینی برای آنها ایجاد کرده و گرفتار شده‌اند و تسهیلی در کار که نشده، بلکه مشکل نیز برای آنها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید راه چاره ای دیگر برای چنین مشکلاتی بیاندیشند، خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید مشاوره خوبی به سرمایه گذاران داده و راه و چاه را همان اول کار به سرمایه‌گذار نشان دهند نه اینکه در میانه راه کاری کنند که سرمایه گذار گرفتار شود.

امام جمعه یاسوج گفت: هدف باید تسهیل‌گری برای ایجاد تولید و رونق اشتغال باشد مصادره کردن مقداری آهن پاره و خانه مردم چه دردی از تولید و اشتغال کشور دوا می‌کند، اگر بانک‌ها نواقص را برطرف کنند رونق تولید و اشتغال در کشور بیشتر و بهتر می‌شود.

استاد حوزه‌ یادآور شد: معتقدیم باید نیمه پر لیوان را دید بانک‌ها خدمات بسیار زیادی در زمینه های مختلف به مردم ارائه می‌دهند و باید مردم نیز همکاری بهتری با بانک داشته باشند و تسهیلات را برگردانند.

وی خطاب به معاون بانک ملی گفت: اگر تسهیل در کارها کنید وضعیت تولید بهتر و بیشتر می‌شود و تورم از بین می‌رود و اشتغال رونق خواهد گرفت. امیدوارم بانک ها در دولت جدید رویکرد جدید داشته باشند.

عملکرد بانک‌ها باعث گرفتاری بسیاری از مردم شده است    / مصادره آهن قراضه و خانه مردم چه دردی را دوا می کند

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان زیرساخت‌های خوب و منابع غنی دارد و در حوزه کشاورزی و نفت و گاز ظرفیت‌های خوبی دارد، اما برخی زیرساخت‌ها نیمه‌کاره رها مانده‌اند؛ جاده‌های استان در زمان طولانی به بهره‌برداری می‌رسند؛ سدها نیمه تمام است؛ سد تنگ سرخ یک دهه است تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته و اگر سالی ۱۰ درصد هم کار می‌شد اکنون باید تمام شده بود؛ سدی که آب شرب و کشاورزی و صنعتی استان را تامین و حتی نیازهای شهر شیراز را برآورده می‌کند که ما خوشبین به وعده های رئیس جمهور برای اتمام آن در سال آینده هستیم.

حسینی در ادامه گفت: وضعیت آبرسانی شهرهای استان هم چندان خوب نیست؛ سال گذشته گفتم اگر ۷ هزار میلیارد تومان به استان تزریق می‌گردید بسیاری از مشکلات رفع می‌شد.

وی در ادامه با بیان مشکلات شهر سی‌سخت گفت: تسهیلات برای ساخت و ساز در سی سخت به اندازه کافی نیست و در حال حاضر هر متر مربع از یک واحد مسکونی را با ۵ میلیون تا ۶ میلیون تومان هم نمی توان ساخت.

 حسینی در ادامه گفت: استان ظرفیت های زیادی در زمینه گیاهان دارویی دارد که بانک ها می‌توانند به رونق آن در استان کمک کنند.

وی در پایان گفت: متاسفانه فرهنگ مصرف در کشور ما بسیار پایین بوده و به اندازه یک کشور ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون نفری مصرف می‌کنیم خیلی از مشکلات کشور با صرفه جویی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha