جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسمخانی گفت: دولت جدید مسائل کشور را به برجام گره نزده که عجله ای برای مذاکرات داشته باشد و این امر جزوی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی است نه همه آن.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسمخانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان این که ظاهر و یا غایب بودن امام معصوم (ع) از مقدرات الهی است ، اظهار داشت: خداوند امامت را به عنوان نعمت گران بها به بشر داده است و زمانی که خوی و خلق مردم تغییر نکند این نعمت ظاهر خواهد بود، و اگر مردم شکر نعمت را بجای نیاورند، مقدرات الهی هم تغییر و امام را را به غیبت می برد.

وی ادامه داد: باید بصیرت، آگاهی و صبر خود را بالا ببریم و اگر انسان بصیر نباشد قرآن ها بر سر نیزه می رود و خون ده ها هزار نفر به هدر می رود.

امام جمعه خوی اضافه کرد: اگر در مردم آمادگی وجود داشته باشد خداوند حجت خود را از پس پرده غیبت خارج خواهد کرد و تا زمانی که ضعف بصیرتی مردم ادامه داشته باشد، غیبت نیز استمرار خواهد داشت.

حجت الاسلام قاسمخانی در ادامه با بیان این که تجربه چند سال اخیر برجام ثابت کرده که طرف های غربی، غیرقابل اعتمادند، به تعهدات خود عمل نمی کنند، و مذاکره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می بینند، افزود: یکی از ویژگی های بارز دولت جدید مخصوصاً در عرصه سیاست خارجی، گره نزدنِ آینده و  مسائل کشور به موضوع برجام است و در این رابطه به طور خاص شاهد بوده ایم که دولت توسعه روابط با کشورهای همسایه و همچنین محور شرق را در دستورکار  قرار داده و شاید مهمترین نمودِ این تلاش ها، عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگهای است.

وی اظهار کرد: در روزهای اخیر بارها رسانه های غربی، ایران را تهدید کرده اند که اگر هرچه سریعتر روند مذاکرات هسته ای از سرگرفته نشود «طرح B و یا جایگزین» از سوی آمریکا و اسرائیل فعال خواهد شد که عبارت است از حمله به تاسیسات اتمی و حساس ایران؛ آن ها باید بدانند، این حنا دیگر رنگی ندارد آن هم در دوره جدید سیاست خارجی ایران، قطعاً هرگونه اقدام نظامی یا خرابکارانه هم بدون پاسخ نخواهد ماند.

امام جمعه خوی در ادامه به انتخابات پارلمانی عراق اشاره کرد و گفت: انتخابات عراق فارغ از نگرانی هایی که وجود دارد دارای نقاط مثبت و امید آفرین است و مشارکت در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط اقتصادی و ناراحتی مردم، نسبتاً مقبول بوده و یک گام به سوی ثبات عراق است و علیرغم تلاش های آشکار و پنهان جریان غربگرا در این کشور، جریان های اسلامی و مقاومتی اکثریت کرسی های پارلمانی را به دست آورده است.

حجت الاسلام قاسمخانی با بیان این که از این به بعد در خطبه ها سعی خواهد شد به فعالیت های جهادی در سطح شهرستان خوی اشاره شود، تصریح کرد: عزیزان می توانند فعالیت جهادی، کارهای عام المنفعه خود و مشکلات و معضلات شهر و راهکار های آن را به دفتر ارائه نمایند تا در خطبه ها طرح شود.

وی در ادامه به فعالیت های بسیج حقوقدانان شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح ملی هر مسجد یک حقوق دان با ایجاد هسته های صلح و سازش در مساجد،  توسط بسیج حقوقدانان شروع شده و قرار است تا دهه فجر در ۴۰ مسجد و حسینیه شهر و روستا اجرا شود و  هدف آن هم انجام مشاوره های حقوقی رایگان به اهالی مسجد و آموزش همگانی مباحث به مردم می باشد.

امام جمعه خوی  در پایان به بحران آب اشاره و گفت: به خاطر کاهش نزولات جوی و عدم تدبیر و آینده نگری به موقع جهت تغییر در روش های آبیاری وآبرسانی در نتیجه کاهش سطح آب ها و سفره های زیر زمینی و علل دیگر، شهرستان خوی مثل برخی از مناطق دیگر با بحران آب مواجه خواهد شد و البته مسئولین امر جهت رفع این مساله تلاش هایی انجام می دهند که امیدواریم، پیگیری ها و عملیات لازم از حالت عادی و کند به حالت اضطراری و فوری تغییر رویه دهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha