سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
موسسه اوج

حوزه / احسان محمدحسنی گفت: پرداختن به زندگی حضرت رسول (ص) جزو الویت‌های ما است، اما هیچگاه به صورت مستقیم به این حوزه ورود نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احسان محمدحسنی مدیرعامل موسسه هنری رسانه‌ای اوج  در نشست خبری  که امروز ۲۵ مهر در نخلستان این سازمان برگزار شد،گفت: اوج؛ ستاد کم‌عده و چابکی دارد. بلایی که بر جان بسیاری از دستگاه‌های دولتی افتاده که به دلیل عده و تعداد بالای نیروها و پرداخت حقوق‌های ده‌ها و صدها میلیاردی، توان مالی کار فرهنگی ندارند. برای اوج به هیچ وجه تجهیزات خریداری نکرده‌ایم و هر آنچه درآمد داشته‌ایم را در تولید، سرمایه‌گذاری کردیم. به عنوان مثال، سال گذشته ۱۸ میلیارد کمک دریافت کرده و بیش از ۹۰ میلیارد درآمد داشته‌ایم که بخشی از فروش آثار بوده و بخشی از آن مشارکت‌ها بوده است. مثلاً «به وقت شام» در کره ۱۰۰ هزار دلار و تایوان ۷۰ هزار دلار درآمد داشته که برای ما تجربه موفقی بوده است. بخشی از فعالیت اوج دیده‌بانی است. زمانی که ما «بادیگارد» را ساختیم و در آن گفتیم بترسید از روزی که این کشتی سوراخ شود، هنوز نه دی ۹۶ رخ داده بود نه آبان ۹۸.

این مدیر فرهنگی افزود: برخی تصور می‌کنند که اوج چون متعلق به حاکمیت است پس از دغدغه‌های مردم فاصله دارد در حالی‌که تلاش کردیم برای مردم کار کنیم و تعداد مخاطبان کارهایمان این امر را نشان می‌دهد. همچنین در تمام این ده سال تلاش کردیم امید را ترویج بدهیم و کار ناامیدکننده خط قرمز ما بوده است. نزدیک به ۵ هزار هنرمند و ۱۳۰ موسسه با حمایت اوج به صورت تخصصی راه اندازی و وارد فعالیت شدند و ۲۳ هزار محصول سازمان اوج را آنها تولید کرده‌اند و همه این تولیدات برای مردم بودند.

وی درباره حاشیه‌های به وجود آمد پیرامون مجموعه مستند«آقا مرتضی» گفت: درباره مستند «آقامرتضی» هم تجربه نشان داده که ما هر اثری تولید می کنیم جنجال درست می‌کنند. در مستند «آقا مرتضی» در خصوص زندگی شهید آوینی از منظری دیگر خیلی منصفانه نگاه شده است.  دلخوری من از آنجا بود که یک دستگاه رسمی ادعایی را مطرح می کند که صحیح نیست. من با حفظ سمت هم مسئول اوج بودم و هم مسئول بنیاد روایت و قرار بود همه داشته‌هایمان را یکی کنیم تا جلوی موازی‌کاری گرفته شود. قرار بود که هم‌افزایی شکل بگیرد و من از دو فرمانده، فرمانده وقت سپاه و فرمانده وقت بسیج برای این اتفاق حکم داشتم. عقل سالم حکم می‌کند که شما میراث تصویری جنگ خودتان را در یک نقطه قرار ندهید و در چند جا داشته باشید. تا در صورت اتفاقات غیرمترقبه، حفظ شوند. چرا باید گنجینه آرشیوی دفاع مقدس فقط در بنیاد روایت با شکلی بدوی نگهداری شود. ضمن اینکه اگر آن آرشیو بنیاد روایت هم نبود بازهم مستند آقامرتضی با همان کیفیت ساخته می‌شد.

وی درباره ساخت فیلم درباره حضرت رسول (ص) نیز چنین توضیح داد: درباره تولید اثر درباره پیامبر برنامه داریم اما نه به صورت مستقیم. تجربه نشان داده که اگر مستقیم پرداخته شود به مشکل می‌خورد. «مختارنامه» در حاشیه کربلا ساخته شد و شاید اگر آقای میرباقری هم می‌خواست، مستقیم به امام حسین (ع) بپردازند کار ایشان هم به سرنوشت اثر آقای شهریار بحرانی دچار می‌شد و به همین دلیل ما پروژه حضرت خدیجه (س) را در دستور کار داریم و فکر می‌کنیم از طریق حضرت خدیجه(س) به وجود پیامبر و از طریق عمار یاسر یه امیرالمومنین (ع) و سریال نائله به سیدالشهدا(س) نزدیک بشویم.

محسنی ضمن اشاره به نامه‌ای که برای رهبری نوشته‌ است  تصریح کرد:  برای اینکه شائبه‌ای مطرح نشود عرض می‌کنم نامه‌ای تحت گزارش کار ده ساله خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد و ایشان تقریظ پر از مهر خطاب به بچه‌های سازمان اوج نوشتند. درخصوص مشارکت سازمان اوج در سریال «موسی» و تمایل آقای حاتمی‌کیا با این همکاری، صحبت‌هایی مطرح شد، اما دیگر پیگیری بعدی انجام نشد و هر زمان که آقای حاتمی‌کیا و سازمان صدا و سیما بخواهند با افتخار در کنار سریال «حضرت موسی (ع)» و سریال «حضرت سلیمان» خواهیم بود.

محمدحسنی،‌درباره دو فیلم توقیفی اوج هم چنین توضیح داد: در مورد دو فیلم «لباس شخصی» و «مصلحت» به نظرم یک سوء‌تفاهمی با دوستان قوه قضائیه است و قابل حل است و این دو فیلم هم مثل بچه ما می‌ماند و دوست نداریم دست بخورد.

وی درباره سریال «صدام» بیان کرد: سریال صدام یک سریال صد قسمتی بود و چند باری برای ساخت آن خیز برداشتیم، اما هر بار اتفاقاتی در کشور عراق رخ میداد که ما را دچار تردید می کرد که آیا ساخت آن در این برهه زمانی به مصلحت هست یا خیر. در روزهایی این سریال داشت نوشته می‌شد که هر روز در عراق بمب گذاری می شد و نمی شد در یکی از کاخ های صدام آن همه عوامل تولید را مستقر کرد. ضمن اینکه این سریال نگاه ما و کشور ما نسبت به صدام هست و حتماً این سریال ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha