سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با بیان اینکه توهین به بزرگان اهل سنت مصداق بارز جهالت و بی‌تقوایی است، گفت: کدام یک از مراجع تقلید شیعه توهین به بزرگان را مجاز دانسته است؟ علما و مراجع تقلید ما راضی به این کارها نیستند و نمونه بارز آن فتوای رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت‌الله سیستانی در حرمت توهین به شخصیت‌های بزرگ اهل سنت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز ۲۵ مهرماه در ابتدای درس خارج فقه و اصول، در رابطه با جنایت دواعش در مسجد فاطمیه قندهار، اظهارداشت: جنایاتی که در دو جمعه متوالی توسط تکفیری‌ها در مساجد شیعیان قندوز و قندهار اتفاق افتاد و باعث شهادت و جراحت صدها نفر از نمازگزاران شد، دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی با بیان اینکه این شیعه کشی برای از بین بردن وحدت مسلمانان طراحی شده است، گفت: عوامل جنایت و کشتار شیعیان در مسجد فاطمه الزهراء(س) قندوز افغانستان، سه ضلع دارند؛ ضلع اول استکبار جهانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، بیان کرد: در جنایت قندوز و همچنین قندهار افغانستان، قاتل و مقتول مسلمان‌اند، یک کتاب دارند، یک پیامبر دارند و به سمت یک قبله نماز می‌خوانند؛ از اینجا معلوم می‌شود این در راستای فتنه در بین مسلمانان برای حفظ امنیت اسرائیل و آمریکا است.

وی با بیان اینکه هرکجا آمریکا بخواهد فتنه کند تکفیری‌ها پیدا می‌شوند، گفت: این تکفیری‌ها در افغانستان نبودند، البته شاید افغانستانی در بین آن‌ها بوده، اما توسط آمریکا از سوریه و عراق به افغانستان منتقل شده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه تکفیری‌ها غلام حلقه به گوش آمریکایی‌ها و ضلع دوم این جنایات هستند، افزود: تکفیری‌ها دور از معرفت اسلامی، بصیرت و انسانیت‌اند و آنچه درد انسان را از این‌گونه جنایات مضاعف می‌کند، این است که عوامل انتحاری انگیزه اعتقادی دارند و آن شخص متحجر به‌غلط فکر می‌کند با شیعه کشی به بهشت می‌رود و اینکه بدون معرفت و علم برای اهداف استکبار، مسلمانی را می‌کشد آن‌هم "قربة الی الله" دل هر مسلمانی را بیش از پیش می‌رنجاند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، بیان کرد: ضلع سوم افرادی هستند که با توهین به مقدسات اهل سنت بهانه به دست تکفیری‌های می‌دهند و شتاب‌دهنده شیعه کشی توسط وهابی‌های سفاک هستند. این‌ها جواب خدا را چه می‌دهند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: یقیناً دادگاه عدل الهی همه اشخاصی که مستقیم یا غیرمستقیم در این جنایت دست داشتند را محاکمه خواهد کرد و خونی ضایع نخواهد شد.

وی گفت: آن‌هایی که به نام شیعه اما  به کام استکبار در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای به اسم "برائت"، بزرگان اهل سنت را سَب می‌کنند وحدت مسلمین را هدف گرفته و موجب تحریک تکفیری‌های بی‌بصیرت شده و در خون‌های به‌ناحق ریخته شیعیان شریک‌اند و کسی هم نمی‌داند که واقعاً این‌ها کجا هستند، معتقدند یا مزدور؟ برای کدام هدف این کار را می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: درست است که تولی و تبری دو بال ایمان‌اند، اما وحدت اسلامی بال دیگری است که مورد تأکید قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تصریح کرد: کدام یک از مراجع تقلید شیعه توهین به بزرگان را مجاز دانسته است؟ علما و مراجع تقلید ما راضی به این کارها نیستند و نمونه بارز آن فتوای رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت‌الله سیستانی در حرمت توهین به شخصیت‌های بزرگ اهل سنت است.

وی، در پایان، گفت: کسانی که این کار (توهین به علمای اهل سنت) را می‌کنند، جاهل، بی‌تقوا و بی‌بصیرت بوده و بر این اساس وظیفه شما طلاب است که این موارد را تبیین کنید، بسیار مهم است که این افراد بی‌تقوا و جاهل چهره شیعه نباشند و مردم حقیقت را بدانند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha