شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار سلامی

حوزه/ فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز دشمن در حال عقب نشینی است، گفت: دشمن در برابر مردانگی و جوانمردی شهید سلیمانی تعظیم می‌کرد. غیرتش ابوالفضلی بود، هم می‌جنگید هم آب می‌آورد. نمی‌توانست تحمل کند نوامیس مسلمین به دست مشرکان آواره شوند، نمی‌توانست بپذیرد خانه مسلمانان بر سرشان ویران شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سردار سرلشکر حسین سلامی، عصر دوشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های آبرسانی به ۶۳ روستای محروم استان کرمان اظهار کرد: کرمان را با نام شهیدان والامقام و پرافتخار آن می‌شناسیم. شهیدانی که نامشان در زمین و آسمان جاودانه است.

وی با گرامیداشت یاد شهید سلیمانی ادامه داد: کرمان جایی است که در آن یک مرد افسانه‌ای و آسمانی پرورش یافت، او ۴۰ سال لباس رزم را از تن بیرون نیاورد و شمشیر مبارزه همیشه بر کمر او بسته بود. در هر نقطه‌ای که دشمنان اسلام و ایران آرایش جنگ می‌گرفتند او در قلب میدان و در وسط معرکه بود. دشمن او را خوب می‌شناخت و ضربات او را خوب می‌فهمید و به او باور داشت. او جزو مردانی بود که دشمنش هم او را ستایش و تحسین می‌کرد.

وی گفت: دشمن در برابر مردانگی و جوانمردی شهید سلیمانی تعظیم می‌کرد. هنوز هم هر چه کتاب و مقاله می‌نویسند از بزرگی، عظمت، شکوه، جلال، صلابت و شجاعت این مرد است. غیرتش ابوالفضلی بود، هم می‌جنگید هم آب می‌آورد. نمی‌توانست تحمل کند نوامیس مسلمین روی زمین به دست مشرکان آواره شوند، نمی‌توانست بپذیرد خانه مسلمانان بر سرشان ویران شود. او می‌جنگید تا اینکه دشمن را با شکست بدرقه کند و نمونه کامل یاور مستضعفان بود که از دیار کرمان برخواسته بود.

وی بیان کرد: او افتخار ایران، اسلام و بشریت بود؛ ما امروز در میان این مردم که علم و نشانه وفاداریشان حاج قاسم است، حضور یافته‌ایم؛ حجت و دلیل مردم کرمان بر ایستادگی، حاج قاسم است.

وی گفت: امروز سالروز شهادت سردار شهید مرادی است که برای دفاع از امنیت این سرزمین و ملت در سیستان و بلوچستان در کنار شهیدان بزرگ شیعه و سنی، خدا را در چنین روزی ملاقات کرد.

راز اصلی گذر از شرایط سخت همدلی امت و امام است

سردار سلامی خطاب به مردم بیان کرد: دست‌های شما را می‌بوسیم و خدا را شکر می‌کنیم که امروز به پا بوس شما مشرف شده‌ایم. ما هر وقت خسته می‌شویم و دلمان می‌گیرد تن و جانمان را به رودخانه زلال مردم می زنیم. بیش از آنکه شما نیاز داشته باشید که ما در کنارتان باشیم، ما نیاز داریم که در کنار شما باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما با رضایت شما آرامیم و رضایت خداوند رضایت شماست، افزود: من و دوستانم به اذن ولی خدا و نایب امام زمان (عج) اینجا آمده‌ایم. ما به اراده خودمان نیامده‌ایم؛ ما سفیر و ماموریم و فرستاده کسی هستیم که من می دانم و یقین دارم شب و روزش برای نجات و آرامش و آسایش این مردم می‌گذرد.

سردار سلامی بیان کرد: او هیچ دردی به جز درد مردم ندارد با اینکه خود جانباز است به فکر هیچ چیزی جز سعادت مردم ما و مردم بلاد دیگر نیست این یک حقیقت عظمی است. همه ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

سردار سلامی بیان کرد: چقدر دوست دارید که در محراب مسجد کوفه می‌بودید و از امیرمومنان در برابر ضربت شمشیر دفاع می‌کردید یا در کنار امام حسن مجتبی (ع) در میدان جنگ می‌بودید تا او تنها نماند؟ چقدر دوست داشتید عصر عاشورا از حریم حرم دفاع کنید؟ امروز همان روزهاست؛ امام ما هست و خوشبختانه تنها نیست، بلکه دریای بیکران و تمام نشدنی انسان‌های مؤمنی مثل شما هستند که او را در قلب خود جای دهند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: همیشه راز اصلی گذر ما از شرایط سخت اتصال، اتحاد و هم دلی بین امت و امام است. مسلمانان هر گاه پشت سر امامشان حرکت کنند و به بیرق برافراشته‌اش نگاه کنند، راه را گم نمی‌کنند و از مسیر سعادت دور نمی‌شوند. این راز بقای ماست، در همه صحنه‌های سخت این گونه بوده است.

وی گفت: مردم اصل، ریشه هدف و خود انقلاب ما هستند، وقتی این مردم با امام انقلاب یکی می‌شود هیچکس و هیچ چیز نمی‌تواند آنها را شکست دهد، زمین نمی‌خورند.

وی ادامه داد: شما مردم هشت سال دفاع مقدس را شما پشت سر گذاشته‌اید و بر دشمن پیروز شدید. هر چه دشمن به مردم ما فشار روانی وارد کرد، مردم ایستادند و شکیبایی کردند؛ نجابت و صبر انقلابی به خرج دادند و در مقابل دشمن تسلیم نشدند. مردم در برابر تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی، فشارهای سیاسی و تهدیدها کوتاه نیامدند.

سردار سلامی بیان کرد: دشمن ما را تهدید به جنگ کرد، اما مردم ایستادند، دشمن ما را در حلقه تحریم اقتصادی جهانی قرار داد تا مردم تسلیم شوند و فشارها را سنگین‌تر کرد، اما باز هم مردم ایستادند.

امروز بیرق در دست ملت ایران است

فرمانده کل سپاه بیان کرد: امروز بیرق در دست شماست، دشمن در حال عقب نشینی است و کم جان و بی حس شده است دیگر مثل گذشته نشاط تهاجم ندارد و عقب نشسته است.

وی خطاب به مردم ادامه داد: شما دشمن را جا گذاشته‌اید و به ما روحیه و قوت قلب داده‌اید؛ ایمان ما را مستحکم کرده‌اید ما بدون شما بی تکیه گاهیم. شما ستون‌های ایستادگی، بیرق و نشانه‌های ما هستید.

وی با اشاره به اینکه ما در حال پیشرفت هستیم، افزود: فضای جدید سیاسی کشور امیدبخش است و همه کمر بسته‌اند تا به مردم خدمت کنند، چون فلسفه‌ای جز خدمت کردن برای حکومت نیست. ما حکومت نمی‌کنیم، بلکه خدمت می‌کنیم، ما خادمیم و حاکم مردمند.

سردار سلامی بیان کرد: خدمت که چیزی نیست ما به بالاتر از آن می‌اندیشیم که در پیشگاه هدف‌های مقدس شما قربانی شویم و این آرزوی ماست. خدمت کردن تا شهادت فاصله‌ای دارد اگر امروز هر کاری انجام می‌شود به اراده رهبر ماست. او به ما اذن داده و ما را ترغیب و تشویق کرده است و مدام اصرار دارد که همه ما بدون منت به کمک مردم بشتابیم.

وی گفت: این اموال و پول‌هایی که خرج می‌شود متعلق به خود شماست و همکاران ما مامورند و دستور دارند که در کنار مردم با سختی‌ها دست و پنجه نرم کنند.

سردار سلامی بیان کرد: ما فقط به امنیت مردم فکر نمی‌کنیم، بلکه در کنار آن به آرامش، آسایش و رفاه مردم فکر می‌کنیم آنقدر پیش می‌رویم تا دیگر هیچ دختر خردسالی ظرف آبی که خارج از توانش است را به دست نگیرد؛ این برای ما خوب نیست.

وی گفت: این نهضت قطعاً با شتاب، سرعت و حجم بیشتر ادامه خواهد داشت. امروز به امر رهبر همه نهادها کمر خدمت بسته‌اند دولت هم همین اراده را کرده است و با همین نیت به میان مردم می‌رود. به تدریج مشکلات کم می‌شود چون ما هستیم شما هستید و این راه را ادامه می‌دهیم.

سردار سلامی با اشاره به افتتاح پروژه‌های آبرسانی استان کرمان بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک باز هم دهها و صدها پروژه از این دست افتتاح شود تا ظرف یک سال آینده بتوانیم مشکل آب را برای روستاهای این استان به حل کنیم. همچنین باید در بقیه حوزه‌ها هم برای رفع فقر و محرومیت تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha