پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / جلسه ستادی علوم اسلامی و انسانی

حوزه/ رئیس دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: لازم است چالش ها و همچنین ظرفیت ها در زمینه علوم انسانی اسلامی شناسایی شود؛ ما در دانشگاه امام صادق (ع) هم تجربه منحصر به فردی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی  در ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: آیین نامه ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی نیاز به چکش کاری دارد.

وی افزود: مکانیزم حقوقی برای اجرای کارها در ستاد راهبری با خلاءهایی مواجه است و لازم است در رابطه با آن تاملی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: بعد از اینکه مسئله تحول علوم انسانی اسلامی مطرح شد، کارهایی انجام شد، لازم است گزارشی از این کارها تولید شود؛ چرا که برخی از این کارها موازی کاری است.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی یادآور شد: لازم است چالش ها و همچنین ظرفیت ها در زمینه علوم انسانی اسلامی شناسایی شود؛ ما در دانشگاه امام صادق (ع) هم تجربه منحصر به فردی داریم.

وی تاکید کرد: بحث فقه های تخصصی و فلسفه های مضاف در حوزه ابتکار ارزشمندی از سوی آیت الله اعرافی بود و ما نیاز داریم که مزیت های نسبی حوزه ها شناسایی شوند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) مطرح کرد: امروز در دانشگاه امام صادق(ع) به دنبال این هستیم مباحث فقهی و فلسفی را اجتهادی بخوانیم؛ ما یک روش تحول مشخصا متناظر با رشته های موجود را نیازمندیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی ابراز کرد: در بحث سیاستگذاری اگر به چالش ها توجه کنیم، می توانیم سرعت بیشتری را در بحث تحول شاهد باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha