جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی مصباح یزدی

حوزه/ مرحوم آیت الله مصباح یزدی یکی از پیشگامان اسلامی سازی علوم انسانی بوده بطوری که از ابتدای پیروزی انقلاب این مسئله اسلامی سازی علوم انسانی را در موارد و عناوین مختلف و برگزاری نشست های علمی در همکاری نزدیک بین حوزه و دانشگاه دنبال می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح در نشستی که با موضوع فراخوان و برگزاری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه مرحوم آیت الله مصباح یزدی در قم برگزار شد، گفت: اسلامی سازی علوم انسانی مسئله راهبردی در زیست فردی و اجتماعی و از دهه های گذشته مطرح و افراد مختلفی در این رابطه فکر کردند و طرح و نظریه دادند و یکی از پیشگامان این مسئله هم مرحوم آیت الله مصباح یزدی بوده است.

دبیر علمی همایش افزود: ایشان از ابتدای پیروزی انقلاب این مسئله اسلامی سازی علوم انسانی را در موارد و عناوین مختلف و برگزاری نشست های علمی در همکاری نزدیک بین حوزه و دانشگاه دنبال می کردند.

وی با اشاره به ضرورت پرداختن به مسئله اسلامی سازی علوم انسانی از سوی اندیشمندان، بیان داشت: به دلیل اهمیت مسئله مسئولین این مؤسسه در سال ۹۸ به دنبال برگزاری این همایش افتادند و در این رابطه هم کارهای پراکنده ای انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح، گفت: لذا در هیئت این مؤسسه تصویب شد، سلسله همایش هایی علوم اسلامی انسانی، تحت عنوان اندیشه معاصر برگزار شود که اولین آن، همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه مرحوم آیت الله مصباح یزدی باشد.

دبیر علمی همایش افزود: اهداف همایش نیز آشنا سازی بشر و جامعه نخبگانی با آراء و اندیشه آیت الله مصباح در زمینه علوم انسانی اسلامی، بررسی و تبیین آراء آیت الله مصباح یزدی در زمینه علوم اسلامی و گسترش و غنی سازی متون در زمینه علوم انسانی اسلامی است.

وی بیان داشت: محورهای همایش نیز دیدگاه علامه در مواد و مبانی علوم انسانی اسلامی، منظومه فکری علامه مصباح یزدی در اسلامی سازی علوم انسانی و انعکاس و تأثیرگذاری اندیشه علامه مصباح در آثار اندیشمندان علوم انسانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha