پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنفرانس وحدت اسلامی

سید سلمان حسینی ندوی، رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان هند تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) رحمتی برای همه جهانیان و مبعوث برای هدایت همه بشریت بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید سلمان حسینی ندوی؛ رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان هند در آیین افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی خطاب به «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: خدا را سپاس می‌گویم که شما به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شدید.

وی میلاد پیامبر اسلام (ص) را یک مناسبت با کرامت خواند و افزود: باید در این مناسبت سخن پیامبر اسلام (ص) را یادآور شوم که در میان صحابه و یاران خود فرمود: من کنت مولاه فهذا علی مولاه و فرمود: انِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّی یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ میان شما دو چیز سنگین و گران‏بها  برجای می‌گذارم، اگر بدان چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: قرآن و عترت من أهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در کنار حوض بر من درآیند.

این اندیشمند مسلمان در ادامه سخنان خود به آیاتی از قرآن کریم در ارتباط با نبی مکرم اسلام اشاره و تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در ارتباط با پیامبر اسلام(ص) فرموده است: «لَقَدْ جَاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنِینَ رَءُوفٌ رَحِیمٌ: قطعا برای شما پیامبری از خودتان آمد که بر او دشوار است‏ شما در رنج بیفتید به [هدایت] شما حریص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است».

وی با تاکید بر این که پیامبر اسلام(ع) رحمتی برای جهانیان است، با استناد به آیه 158 سوره اعراف که می‌فرماید «قُلْ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ جَمِیعًا : بگو ای مردم من پیامبر خدا به سوی همه شما هستم» تاکید کرد: پیامبر(ص) برای همه بشریت مبعوث شد.

رئیس دانشگاه امام احمد بن عرفان هند با اشاره به آیه 29 سوره فتح «محمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ محمد [ص] پیامبر خداست و کسانی که با اویند بر کافران سختگیر [و] با همدیگر مهربانند» بر ایجاد برادری میان مردم توسط پیامبر(ص) تاکیدکرد.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: روزی خواهد رسید که رهبری کشورهای اسلامی از آن ایران خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha