پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خط تالیفی بلادی بوشهری

نسخه‌های خطی تألیفی مرحوم آیت‌الله سید عبدالله بلادی بوشهری، موجود در مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، هم‌زمان با هفته وحدت، نسخه‌های خطی تألیفی مرحوم آیت‌الله سید عبدالله بلادی بوشهری، موجود در مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در این برنامه که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله بلادی بوشهری شخصیتی تحول‌آفرین در مرکز تمدنی منطقه خلیج فارس یعنی بوشهر و پیام‌آور وحدت شیعه و سنی در زمان خود بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اندیشه والای آیت‌الله بلادی بوشهری در عرصه بصیرت سیاسی، دشمن‌شناسی و استعمارستیزی، افزود: این عالم برجسته پس از اتمام تحصیلات خود در نجف و رسیدن به درجه اجتهاد وارد بوشهر شد و با توجه به شناختی که نسبت به انگلیس داشت علیه این دولت استعمارگر، تحول فرهنگی و سیاسی ایجاد کرد و با ایجاد روشنگری و هدایت‌گری در جامعه اجازه نداد یک وجب از خاک بوشهر به دست بیگانه بیفتد.

وی، راز تخصص این عالم برجسته در حوزه‌های ادبیات، نجوم، طب، ریاضیات، تاریخ، تفسیر، اصول، فقه و همچنین تالیف کتاب در این عرصه‌ها یاد کرد و گفت: ۸۴ تالیف از آیت‌الله بلادی بوشهری به جای مانده که نشان از شخصیت والای علمی، عمق پژوهشی و قلم شیوای این عالم فقید دارد.

گفتنی است، بیش از ۸۰ کتاب به دست آیت‌الله سید عبدالله بلادی بوشهری این عالم مجاهد و استعمارستیز در موضوعات مختلف تألیف شده که ۴۲ نسخه خطی از این آثار در سال جاری به آستان قدس رضوی اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha