جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) با پلیس راهنمایی و رانندگی

حوزه/ دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ امروز با حضور رئیس و معاونان دانشگاه اهل بیت (ع) و رئیس و همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در مرکز پلیس راهور تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش: این تفاهم نامه با هدف همکاری‌های علمی، پژوهشی، توسعه و گسترش مدیریت دانش، اجرای پروژه های تحقیقاتی- کاربردی و مطالعات تطبیقی، تدوین و تالیف اسناد و مدارک علمی، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای علمی و …. امضاءشد.

در این جلسه سردار «محمد حسین حمیدی» گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری،  مبنی بر اهمیت بهره برداری همه جانبه نیروی انتظامی از ظرفیت های کشور به ویژه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و آموزشی وبه منظور پشتیبانی علمی از ماموریت های متعدد رده‌های ستادی و صف و ایجاد محیطی مطلوب برای ارتقاء دانش عمومی و تخصصی کارکنان و افزایش امنیت اجتماعی و انضباط ترافیکی در جامعه، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اقدام به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با مراکز علمی و دانشگاهی نموده تا بتواند از پتانسیل آنها استفاده نماید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: مردم در قالب عابر پیاده، موتور سوار و یا راننده همواره با مامورین پلیس در ارتباط هستند بنابراین پلیس راهور بیشترین ارتباط را در درون جامعه با مردم دارد لذا پلیس می‌تواند منبع غنی برای دانشگاه‌ها باشد چرا که پلیس تمام سطوح آسیب در جامعه را لمس کرده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: پلیس وظیفه دارد تا این موضوعات را به دانشگاهیان اطلاع دهد. بنابراین ما تفاهم نامه‌های متعددی را در موضوعات مختلف با دانشگاه‌ها منعقد کرده‌ایم ولی تا به امروز تمامی تفاهم نامه‌های پلیس در دانشگاه‌های داخلی بوده است و امروز ما یک تفاهم نامه با دانشگاه بین المللی را تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به این موضوع که دانشجویان خارجی در داخل ایران می‌توانند سفیران ما در کشورهای دیگر باشند گفت: معمولا دانشجویان خارجی که ایران را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند از نظر فکری به مردم ما شباهت دارند بنابراین آشنایی آنها با پتانسیل های ما باعث می‌شود تا بتوانند مبلغان نظام مدیریتی کشور ایران در سایر کشورهای جهان شوند.

در پایان رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: امیدوارم مجموعه این تفاهم نامه‌ها عمق بیشتری پیدا کند و تبدیل به کارگاه های تخصصی شود تا در نهایت دوستی و تعاملی بین نظام اجرا و نظام علمی و دانشگاهی به وجود آید و ورود دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام می تواند فتح بابی برای این موضوع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید جازاری رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) نیز در این جلسه ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت مصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت گفت: بحث نظم و انتظام رفتاری در قرآن در سه شاخه و در ۸۰۰ بند اشاره شده است فرد، جامعه و خانواده. همچنین در انجیل و تورات نیز اشاراتی به این موضوع شده است ولی فرق ادبیات قرانی در مقایسه با انجیل و تورات در آن است که قران، جامعه را مسئول خوشبختی یا بدبختی فرد معرفی می‌کند و به جامعه هویت می‌بخشد. اگر جامعه خوشبخت است پس افراد خوشبخت آن را ساخته اند و اگر جامعه ای بدبخت است مردم، آن را به ورطه بدبختی کشانده است.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری افزود: بین مجریان نظم و انتظام و دانشگاه‌ها باید ارتباط برقرار باشد هرجا که محققان به صورت مجزا و مجریان نظم هم به صورت مجزا کار کرده اند جامعه دچار گسست شده است و هرگاه همکاری این دو نهاد بایکدیگر پررنگ بوده است جامعه به سوی آرامش پیش رفته است.

رئیس دانشگاه بین المللی اهل‌بیت(ع) در ادامه گفت: دانشگاه بین المللی اهل بیت علیهم السلام می تواند در سه موضوع همکاری‌های مشترک داشته باشد اول اینکه ما می‌توانیم عامل انتقال تجربیات موفق پلیس به مخاطبان و جوامع بین المللی باشیم. ما به عنوان یک عضو کوچک ولی موثر می‌توانیم این حلقه ی وصل را ایجاد کنیم. از سوی دیگر می‌توانیم از دانشجویان و اساتید و محققان خارجی در بحث‌های رفتارشناسی اجتماعی، ارتباطی و …استفاده کنیم ودانشگاه اهل بیت (ع) واسطه‌ای برای ایجاد این ارتباط باشد و در آخر نیز می‌توانیم با همکاری پلیس، رشته‌های دانشگاهی جدیدی که مورد نیاز جامعه است را تأسیس کنیم. رشته‌های جدید دانشگاهی با توجه به شرایط زندگی معاصر و جامعه مدرن از دیگر اقداماتی است که این دانشگاه می‌تواند انجام دهد.

وی با برشماری نمونه‌های مختلف روابط دانشگاه‌ها با مراکز این‌چنینی در کشورهای پیشرفته افزود: دانشگاه بین المللی اهل‌بیت(ع) میتواند با الگو برداری از نمونه‌های موجود این همکاری را به انجام رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha