جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید بلاسم عزیز شبیب الزاملی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید بلاسم عزیز شبیب الزاملی گفت: رسانه ها، تاثیری چشمگیر بر جوامع و ملت ها دارند و از مهمترین ابزار جنگ نرم به شمار می روند که دشمنان آن را ایجاد کرده و استعمارگران از آن تبعیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید بلاسم عزیز شبیب الزاملی، رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا، در نشست وبیناری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در سخنانی با موضوع "رسانه های گمراه کننده وتاثیر آن بر درگیری طایفه ای و نژادی" گفت: بدون تردید، رسانه ها اثر زیادی بر رساندن اطلاعات به مردم و نیز تاثیری شگرف بر ذهنیت آن ها و مواضع شخصی، اجتماعی، عقیدتی و سیاسی وحتی ملی آنان دارند. رسانه باعث می شود که انسان میهن دوست، از یک طرف خواهان سرزمین و میهن خود باشد و از سوی دیگر به دشمنان علیه وطن خود گرایش نشان دهد. بنابراین، رسانه ها، تاثیری چشمگیر بر جوامع و ملت ها دارند و از مهمترین ابزار جنگ نرم به شمار می روند که دشمنان آن را ایجاد کرده و استعمارگران از آن تبعیت می کنند و بدون نیاز به تسهیلات مادی و نظامی در درون ملت ها رخنه کرده و سپس به خانه های مردم راه پیدا می کنند.
 
وی افزود: برخی از قدرت های مخالف اسلام مخصوصا آمریکایی ها و اسرائیلی ها و برخی کشورهای غربی از این روش استفاده کرده و آن را به مزدوران خود و خیانتکارانی از ملت های مسلمان به عنوان یکی از روش های جنگ ماهیتی یاد می دهند تا به واسطه آن اسلام و مسلمانان را ریشه کن کنند. آنها از رسانه به عنوان ابزاری برای دستیابی به خواسته های خود استفاده می کنند و در صدد تجزیه منطقه و تقسیم بندی ملت های اسلامی و عربی بر اساس مذهبی و طایفه ای ونژادی با هدف سیطره بر آنان هستند. لذا ما باید از این نفاق و دورویی و از این رسانه های دروغین و از این دروغ و از این جنگ نرم برحذر باشیم.

الزاملی تاکید کرد: دشمن ما نه با رسانه، نه با اقتصاد و نه با صادر کردن کالاهای تجاری یا سلاح مورد نیاز کشورهای ما، به هیچ وجه خیر و صلاح ما را نمی خواهد، آن ها می خواهند که این کشورها را مصرف کننده کالاهایی بار بیاورند که خودشان تولید می کنند.

رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا در ادامه افزود: خداوند متعال، ما را از گرایش به آنها و نیز از متفرق شدن برحذر داشته است. همچنانکه در کلام خداوند متعال آمده است: «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، اگر فاسقی برایتان خبری آورد، نیک وارسی کنید، مبادا به نادانی گروهی را آسیب برسانید و بعد از آنچه کرده‏ اید پشیمان شوید.»

الزاملی تاکید کرد: باید بدانیم که همیشه اصل در خبررسانی دشمنان، انتشار اخباری مبتنی بر دروغ و اشتباه و نفاق است. ما باید همیشه این مهم را درنظر بگیریم که اخبار دشمنان ریشه در دروغ و اهداف دیگر دارد و به همین دلیل خداوند ما را به اتحاد و چنگ زدن به ریسمان الهی امر کرده و فرموده است که به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. درنتیجه، توسل و پناه بردن همان اتحاد است و خداوند تبارک و تعالی ما را به گوش دادن به دشمن و از تفرقه نهی فرموده است، چرا که دشمن خیرخواه ما نیست.

وی ادامه داد: اگر بین ما اختلاف پیش آید، بین ما جدایی می افتد و توان خود را از دست می دهیم، و اگر توانمان را از دست بدهیم، به طعمه و شکاری دردست دشمن تبدیل خواهیم شد و او بر ما چیره می شود و این همان امری است که درسرزمین مسلمانان اتفاق افتاده است.

رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا در پایان تأکید کرد: ما باید در برابر دشمن قوی و محکم و شکست ناپذیر باشیم و دشمن را از ضربه زدن به خود ناامید کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha